خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک:

باید از ظرفیت‌های مجالس ایران و قبرس برای توسعه روابط بهره‌برداری کرد

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های مجالس ایران و قبرس برای توسعه روابط بهره‌برداری کرد.

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی در دیدار با رییس مجلس نمایندگان قبرس ضمن خوش‌آمدگویی به رئیس مجلس نمایندگان و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور گفت: ظرفیت‌های ارزشمند پارلمانی دو کشور امکان مغتنم و مناسبی برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها است و این سفر می‌تواند زمینه‌های لازم را در این خصوص فراهم نماید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: دو کشور در موقعیت مهمی قرار دارند و امکان توسعه روابط دوجانبه، منطقه‌ای و اروپایی - آسیایی فراهم است. 

ولایتی در پاسخ به سوالی از سوی رئیس مجلس قبرس هم گفت: شما با توجه به نزدیکی که با خاورمیانه دارید در واقع بخشی از این منطقه محسوب می‌شوید و بنابراین تحت تاثیر تحولات آن هم قرار می‌گیرید و می‌توانید نقش مثبتی را هم داشته باشید. 

دیمیتریس سیلورس ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و تشکر از ریاست مجلس شورای اسلامی برای این دعوت بر آشنایی با تجربیات و توانمندی‌های تخصصی دکتر ولایتی در عرصه بین‌المللی تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران کشور مهم و تاثیرگذاری در جهان و منطقه محسوب می‌شود و دارای موقعیتی استراتژیک است و علاقه‌مند هستیم تا روابط خود را در تمامی زمینه‌ها با ایران گسترش دهیم و از دانش و اطلاعات فوق‌العاده جنابعالی اطلاع داریم که می‌تواند برای همکاری در زمینه‌های مختلف موثر باشد. 

او افزود: ایران در مرکز جهان با موقعیت ژیوپلتیک قرار دارد و قبرس هم به جزو چند مورد روابط خوبی با کشورها برقرار کرده و علاقه‌مند هستیم از ظرفیت‌ها و توانمندی ایران استفاده نماییم. 

در ادامه این دیدار دو طرف در خصوص برخی همکاری‌های اقتصادی، بانکی و همچنین حل و فصل مسائل منطقه‌ای به بحث و تبادل نظر پرداختند. 

ولایتی در ادامه این دیدار و در جمع خبرنگاران با تشریح جایگاه قبرس گفت: این کشور در گذشته در جنبش عدم تعهد حضور فعال داشته و هم‌اکنون نیز عضوی متفاوت در اتحادیه اروپاست و دیدگاه‌های نزدیکی در مسائل منطقه‌ای با جمهوری اسلامی ایران دارد و بر راه حل سیاسی و نه نظامی در سوریه تاکید دارد.

کد خبر : ۴۲۴۶۸۰