خبرگزاری کار ایران

ابوالفضل سروش /موافق/

دانش آشتیانی به حفط وضع موجود رضایت نمی‌دهد

نماینده تهران در موافقت با دانش آشتیانی گفت: به دانش‌آشتیانی رای می‌دهم چون هر ۱۳ بند برنامه‌های او می‌تواند عملیاتی شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، ابوالفضل سروش نماینده مردم تهران در موافقت با دانش‌آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش عنوان کرد: در شرایط فعلی با مشکلات عدیده آموزش و پرورش باید به محورهای مهم توجه کنیم، این مهم را در برنامه‌های دانش‌آشتیانی دیدیم و فهمیدیم او قادر به این کار است. هدف اصلی این موضوع ترسیم شده است.

او دانش آشتیانی را فردی انسانی مومن و متعهد به مسئولت‌ها، حقیقت‌جو، عدالت‌خواه ظلم‌ستیز و وطن‌دوست دانست و گفت: آنچه خروجی آموزش و پرورش ماست با اهداف آن تفاوت جدی دارد. رسیدن به این هدف هم ناشدنی است چون نظام آموزش و پرورش به جای فعالیت بر آموزش تکیه دارد. در همین زمینه تمرکززدایی باید در دستور کار قرار گیرد؛ الان مدارس فاقد اختیارات کافی هستند و ادارت تصمیم می‌گیرند این باعث ظهور ابداعات می‌شود.

نماینده تهران تاکید کرد: حجم نیروی انسانی شاغل در دستگاه آموزش و پرورش زیاد است و تناسب ندارد و خوب سازماندهی نمی‌شود. نسبت کادر آموزشی به دانش‌آموزان از سطح جهانی کمتر است. مطالبات فرهنگی، توجه به تامین منزلت فرهنگیان در قیاس با اقشار دیگر جامعه، سپردن کارها به مدارس، تامین بودجه، مشارکت دادن فرهنگیان در اداره مدارس، به رسمیت شناختن تشکل‌های فرهنگی، پاسخ روشن در مورد صندوق ذخیره فرهنگیان از مطالبات موجود در زمینه آموزش و پرورش است.

سروش گفت: به دانش‌آشتیانی رای می‌دهم چون هر ۱۳ بند برنامه‌های او می‌تواند عملیاتی شود و او به حفط وضع موجود رضایت نمی‌دهد، ضمن اینکه در برنامه‌هایش به کیفیت مدیران و ایفای نقش رهبری در مدارس تاکید دارد. دانش در برنامه‌اش تمرکز در وزارتخانه ندارد و از نقش شورای استان‌ها و مناطق صحبت می‌کند و عمل خواهد کرد و در سیاست‌ها به جلب مشارکت‌های ملی و منطقه توجه ویژه‌ای دارد.

سروش اضافه کرد: دانش در برنامه‌هایش شایستگی و صلاحیت حرفه‌ای معلمان را مبنا قرار داده و به فکر نظامِ پرداخت ویژه‌ای برای معلمان است. دکتر دانش، آموزش و پرورش را مصرف‌کنندهٔ صرف نمی‌داند بلکه به دنبال منابع جدید است. او مدیری استراتژیک و تحول‌خواه است. او از خانواده روحانیت،  متدین و فاصل است و خود او دارای شخصیت انقلابی است.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم افزود: او حضور موثر و فعال و فعالیت در جبهه‌ها دارند . همکاری موثر با قرارگاه خاتم الانبیا دارد. متدین و متعهد و دین‌مدار و دارای ارزش‌های اخلاقی است. سخت‌کوش و جدی و قاطع در تصمیم‌گیری است و واجد سوابق معلمی و مدیریت موفق در مدارس مفید است.

کد خبر : ۴۲۴۵۴۸