خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار وزیر خارجه نیجر:

اراده سیاسی ایران بر گسترش روابط با کشورهای قاره آفریقاست

وزیر امور خارجه جمهوری نیجر که در راس هیاتی در ایران بسر می‌برد، پیش از ظهر امروز با وزیر امور خارجه کشور مان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، در دیدار ابراهیم باکوبا وزیر امور خارجه جمهوری نیجر و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص ابعاد مختلف روابط دو جانبه و راههای گسترش آن گفت‌وگو و تبادل‌نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن بیان اهمیت آفریقا، بر اراده سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر گسترش روابط با کشورهای این قاره بویژه کشور مسلمان نیجر تاکید کرد.

ظریف اظهار داشت: ایران و نیجر می‌توانند در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای و بین‌المللی همکاری‌های نزدیک‌تری داشته باشند و جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و تعمیق همکاری‌های دو جانبه با نیجر است.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: دو کشور محدوده وسیعی از همکاری‌ها در حوزه‌های اقتصادی بویژه در حوزه زیر ساخت‌ها، حمل‌ونقل، تعاملات بانکی، کشاورزی، معادن، انرژی و توسعه سرمایه‌گذاری را پیش روی خود دارند که برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در آینده نزدیک می‌تواند به شناخت ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور کمک کند.

در ادامه این دیدار ابراهیم باکوبا وزیر امور خارجه جمهوری نیجر با تاکید بر نقش و اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان آمادگی نیامی را برای گسترش هر چه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد.

او افزود: آماده افتتاح سفارت نیجر در تهران هستیم و مایلیم مشورت ها و گفت‌وگوهای سیاسی بیشتر با ایران داشته باشیم. وی بر برگزاری هر چه سریعتر کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و نیجر تاکید کرد.

وزیر امور امور خارجه نیجر از دکتر محمد جواد ظریف برای دیدار رسمی از نیجر دعوت به عمل آورد.

کد خبر : ۴۲۴۴۰۹