خبرگزاری کار ایران

دیدار جابری انصاری و معاون سیاسی وزارت خارجه عراق

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۱۳۸

معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه ظهر امروز در بغداد با معاون سیاسی وزارت خارجه عراق ملاقات و در خصوص روابط و مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، حسین جابری انصاری در دیدار نزار خیرالله معاون سیاسی وزارت خارجه عراق با اشاره به اینکه افراط‌گرایی و تروریسم تهدیدی جدی برای منطقه و جهان است، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران به حمایت همه جانبه خود از دولت و ملت عراق در رویاروئی با تروریسم ادامه خواهد داد.

او بر ضرورت تشریک مساعی ایران و عراق در زمینه حل بحران‌ها و مشکلات جاری در منطقه و اهمیت برگزاری نشست‌های دو و چند جانبه با این هدف تاکید کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه عراق نیز در این دیدار با اشاره به وجود تهدیدات و منافع مشترک و راهبردی بودن روابط دو کشور، از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از عراق قدردانی و تشکر کرد. نزار خیرالله مبارزه با تروریسم را مهم‌ترین اولویت عراق در این مرحله توصیف و ابراز امیدواری کرد با افزایش رایزنی‌ها و همکاری‌ها میان ایران و عراق، شاهد شکوفایی هر چه بیشتر روابط دو کشور باشیم.

او همچنین بر آمادگی عراق جهت تقویت روابط دو جانبه و استفاده از تجارب کشورمان در زمینه‌های بازسازی و توسعه روابط اقتصادی تاکید کرد.

جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه، آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه را در سفر به عراق همراهی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز