خبرگزاری کار ایران

محمجواد ظریف:

دنیا باید با تروریسم بدون پیش‌شرط مقابله کند

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: ایران از اینکه در سایر حوزه‌ها هم نظراتش را مطرح کند، نگرانی ندارد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه همایش مشترک وابستگان نظامی و نمایندگان دفاعی و انتظامی کشور در جمع خبرنگاران گفت: خانم موگرینی به صورت ویژه برای تبادل نظر ـ و نه مذاکره ـ در مورد سوریه، پایان دادن به درگیری‌ها و پیدا کردن راه‌حل سیاسی برای سوریه به ایران آمده بود.

وی ادامه داد: ما هم نظرات خودمان را هم در مورد ضرورت مبارزه با تروریسم و هم در مورد نحوه رسیدن به راه‌حل سیاسی که همانا توجه و اعتماد به خواست مردم سوریه است، با جزئیاتی که پیش از این در دیدگاه‌های جمهوری اسلامی بیان شده بود مطرح کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به دیدار فدریکا موگرینی با حسن روحانی اظهار داشت: در ملاقات جناب آقای رئیس جمهور در مورد اجرای برجام و تلاش‌هایی که نیاز است از سوی اروپایی‌ها برای اجرای بهتر برجام صورت بگیرد گفت‌وگو شد و بحث‌های خوبی هم در این زمینه صورت گرفت. 

ظریف با بیان اینکه ما معتقدیم همه دنیا باید با تروریسم بدون پیش‌شرط مقابله کند، تصریح کرد: سیاست‌هایی دیگری را که اروپایی‌ها در گذشته به اشتباه داشتند، بجای خود با آنها در آن خصوص بحث و تبادل نظر خواهیم کرد.

وی افزود: ما به عنوان یک نظام مردمسالار و نظامی که همواره بر اساس رای مردم در صحنه بین‌المللی حضور داشته و همین رای مردم هم مهمترین عامل قدرت ما بوده و حمایت مردم است که باعث شد تحریم‌ها شکست بخورد، معتقدیم این نظام از اینکه در سایر حوزه‌ها هم نظراتش را مطرح کند، نگرانی ندارد. 

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد: سیاست خارجی و روابط خارجی یک مجموعه‌ای از اقدامات است که توسط دستگاه‌های مختلف شکل می‌گیرد و این اقدامات در سایه یک نظام منسجم ملی می‌تواند در جهت اهداف کشور باشد. 

کد خبر : ۴۲۳۸۷۴