خبرگزاری کار ایران

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزییات نشست فراکسیون مستقلان با نوبخت/ حمایت فراکسیون از وزرای پیشنهادی

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با اشاره به برگزاری نشست صبح امروز این فراکسیون با سخنگوی دولت از حمایت کامل فراکسیون متبوع خود از سه وزیر پیشنهادی خبر داد.

مهرداد لاهوتی در گفت‌‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با برگزاری نشست صبح امروز فراکسیون مستقلان ولایی با حضور سخنگوی دولت اعلام کرد: پس از برگزاری جلسه‌های متعدد با سه وزیر پیشنهادی و مذاکره درباره برنامه‌های وزرا، امروز نیز با دکتر نوبخت به‌عنوان سخنگوی دولت تشکیل جلسه دادیم.

او گفت: سخنگوی دولت در این نشست به حمایت از سه وزیر پیشنهادی پرداخت و درنهایت ارزیابی و جمع‌بندی کلی فراکسیون مستقلان ولایی بر این اساس قرار گرفت که در مسیر دریافت رای‌اعتماد به هر سه گزینه پیشنهادی دولت کمک کنیم.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی یادآور شد: درصورت عدم موفقیت هر یک از وزرای پیشنهادی در اخذ رای‌اعتماد، آن وزارتخانه باید به‌صورت سرپرستی اداره شود که این مسئله به صلاح مردم و وزارتخانه نیست.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مجموع نظر اجماعی فراکسیون بر حمایت از هر سه گزینه پیشنهادی است و باتوجه به این مباحث تصمیم‌گیری نهایی به خود نمایندگان واگذار شد و قرار به برگزاری رای‌گیری برای اعلام حمایت از وزرای پیشنهادی مطرح نیست.

او در پاسخ به این سوال که آیا باتوجه به غیرسیاسی بودن هر سه وزارتخانه، اعمال سلایق سیاسی و دخیل کردن گرایش سیاسی وزرا برای رای دادن به آن‌ها به صلاح خواهد بود یا خیر، گفت: اکثر نمایندگان عضو فراکسیون مستقلان ولایی نگاه تخصصی و حمایتی دارند و درحالی که به دو نفر از وزرا نگاهی کاملاً مثبت داشتند، درخصوص صلاحیت یکی دیگر از وزرای پیشنهادی مسائلی مطرح شد که درنهایت با توضیحات وزیر این مسئله نیز مرتفع شد.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی با بیان این‌که احتمال دخیل کردن نگاه‌های سیاسی در دیگر فراکسیون‌ها وجود دارد، اعمال سلایق سیاسی در فراکسیون متبوع خود را منتفی دانست.

لاهوتی در پایان تصریح کرد: اساساً هدف از تشکیل فراکسیون مستقلان ولایی نگاه کارشناسی و غیرسیاسی به مسائل است و درحالی که ممکن است در یکی از فراکسیون‌ها بی‌دلیل با دولت مخالفت شود و در فراکسیونی دیگر نیز در هر شرایطی از دولت حمایت کنند، در فراکسیون مستقلان نگاه کارشناسی و غیرسیاسی در اولویت قرار دارد و در مورد وزرا نیز نگاه غالب نمایندگان، نگاه حمایتی بود.

کد خبر : ۴۲۳۸۴۳