خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه:

سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند بدون دغدغه‌ در حوزه انرژی ایران فعالیت کنند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه گفت: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد اصول مربوط به اقتصاد مقاومتی را اجرائی نماید و براین اساس به دنبال افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور است.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در مراسم افتتاح کنفرانس و نمایشگاه انرژی فراساحلی هلند تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در راستای اقتصاد مقاومتی بدنبال افزایش ظرفیت تولید داخلی است، اما همزمان با افزایش کارآمدی اقتصادی داخلی، ازجذب سرمایه گذاری و دانش فنی خارجی نیز استقبال می‌نماید.

کنفرانس و نمایشگاه انرژی فراساحلی ۲۰۱۶ هلند با مشارکت بیش از ۶۵۰ شرکت از کشورهای صاحب نام در حوزه فناوری انرژی در آمستردام برگزار گردید. شرکتهای بزرگ نفت و گاز کشورمان نیز برای اولین بار در ۲۰ سال گذشته درغرفه اختصاصی ایران به مساحت ۲۶۰ متر مربع حضوری پررنگ داشتند.

علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه بعنوان سخنران افتتاحیه این کنفرانس با تشریح رویکردهای اقتصادی جمهوری اسلامی ایران تصریح نمود: جمهوری اسلامی ایران تلاش دارد اصول مربوط به اقتصاد مقاومتی را اجرائی نماید و براین اساس به دنبال افزایش ظرفیت تولید در داخل کشور است.

وی افزود: افزایش کارآمدی در اقتصاد یکی از محورهای اصلی دستور کار دولت جمهوری اسلامی ایران است و با این افزایش کارآمدی، افزایش تولید داخلی و جذب سرمایه و دانش فنی خارجی بطور همزمان پیگیری می‌شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند با اشاره به اراده مقامات جمهوری اسلامی ایران و هلند برای افزایش مناسیات بویژه در زمینه اقتصادی تاکید کرد: با توجه به این امر سرمایه گذاران و جامعه تجاری هلند می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای در پروژه‌های مختلف در ایران از جمله در حوزه انرژی فعالیت کنند.

علیرضا جهانگیری همچنین تحولات گسترده در روابط اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و هلند در یک سال اخیر و تبادل هیات‌های دولتی و خصوصی و نیز رشد آمار تجاری و گردشگری را برای تجار اروپایی حاضر در کنفرانس تشریح کرد.

در این نمایشگاه و کنفرانس بیش از ۷۰ نفر از نمایندگان ۲۸ شرکت از بخش خصوصی ایران حضور یافته و به رایزنی با طرف‌های خارجی پرداختند.

نمایندگان بخش بانکی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران نیز با شرکت در این نمایشگاه پاسخگوی سئوالات شرکت‌های اروپایی علاقمند به مشارکت در پروژه‌های نفت و گاز ایران بودند.

همچنین از رویدادهای مهم در این نمایشگاه بین‌المللی برگزاری کنفرانس یک روزه مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و گاز فراساحلی ایران بود که با استقبال زیادی از سوی شرکت‌های معتبر اروپایی و هلندی مواجه شد.

کد خبر : ۴۲۳۷۱۹