خبرگزاری کار ایران

سیدحسن خمینی در دیدار نخبگان کرمانشاه؛

دولت یازدهم مشکلات مالی سنگینی دارد/ امید را به جامعه تزریق کنیم

یادگار گرامی امام با تأکید بر اینکه وجود مشکلات نباید باعث ناامیدی شود، رمز حرکت جامعه به سوی جلو را وجود انتظار و امید به طور توامان دانست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید حسن خمینی در دیدار جمعی از مدیران و نمایندگان ادوار مختلف و اساتید دانشگاه استان کرمانشاه با اشاره به بیان مشکلات مختلف این استان توسط حاضران، اظهار کرد: قطعا پس از پیروزی انقلاب کارهای مثبتی صورت گرفته، اما این کار‌ها کافی نبوده و امروز انتظار همگان است که وضع نامناسب معیشت این منطقه و خصوصا امر اشتغال که در این استان و برخی استان‌های همجوار آن بالاست، بهبود یاید.

وی تأکید کرد: البته دولت کنونی مشکلات مالی سنگینی دارد، ولی این امر دلیل و بهانه مناسبی برای انجام کارهای ممکن نیست؛ چرا که همه امور وابسته به بودجه نیست، بلکه عزم و همت کافی را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا به نقل از جماران، سید حسن خمینی با تأکید بر بازگو کردم مشکلات کشور، تصریح کرد: نه تنها بر بیان مشکلات باید تأکید کرد، بلکه حتی شاید باقی ماندن برخی مشکلات به دلیل عدم بازگو کردن آن‌ها بوده باشد؛ اما این کار باید به صورت جمعی بیان و پیگیری شود که در این صورت حتما نتیجه خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه وجود مشکلات نباید باعث ناامیدی شود، رمز حرکت رو به جلوی جامعه را وجود انتظار و امید به طور توامان دانست و گفت: هر وقت کسی ادعا کرد همه چیز مملکت خوب است به سوی نزول حرکت می‌کند و اگر کسی هم گفت که مشکلات غیرقابل حل است هیچ‌گاه نمی‌تواند برای حل آن‌ها حرکتی را آغاز کند.

یادگار امام ادامه داد: ناامیدی سمی مهلک است و همیشه باید امید را به جامعه تزریق کرد؛ در عین حال انتظارات و مشکلات را نیز باید بیان کرد.

وی با اشاره به اجحاف، بی‌عدالتی، کم همتی، مسائل زیست محیطی مانند خشکسالی، جنگ تحمیلی و... به عنوان مشکلات استان کرمانشاه، به حاضران توصیه کرد: در قالب یک مجموعه متشکل، آفات و آسیب‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و راهکارهای آن‌ها را با مسئولان کشور و دولت در میان بگذارید.

سید حسن خمینی در پایان سخنان خود، استان کرمانشاه را الگوی مناسبی برای زندگی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب مختلف توصیف کرد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین کمری، لطیف صفری، دکتر امینی و دکتر جهانگیری دغدغه‌های خود را با یادگار امام در میان گذاشتند.

تأکید بر عمل به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی و توجه به اصل رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه، در تمام زمینه‌های مادی و معنوی توسط دولت، گلایه از بی‌توجهی به استان کرمانشاه علی رغم تحمل سختی‌های مختلف در دوران دفاع مقدس، وضعیت نامناسب درآمد و تولید ناخالص ملی در استان کرمانشاه، کمبود بودجه استانی و... محور سخنان حضار بود.

کد خبر : ۴۲۳۶۳۹