خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله شبیری زنجانی:

رعایت نکردن قوانین ایران و عراق توسط زائران اربعین جایز نیست

یکی از مراجع تقلید با تاکید بر رعایت قوانین خروج از کشور برای زّائران اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: رعایت نکردن قوانین ایران و عراق، مانند اخذ ویزا و پرداخت خروجی و... از سوی بعضی از زائران که بعضاً موجب بی‌نظمی می شود و دارای تبعات امنیتی است، جایز نیست.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این مرجع تقلید، وی در پاسخ به این استفتاء که «رعایت نکردن قوانین ایران و عراق، مانند اخذ ویزا و پرداخت خروجی و... از سوی بعضی از زائران که بعضاً موجب بی‌نظمی می‌شود و دارای تبعات امنیتی است، چه حکمی دارد؟» پاسخ داد: جایز نیست. 

آیت الله شبیری زنجانی همچنین در پاسخ به این سوال «با توجه به ازدحام جمعیت برای زیارت اربعین؛ آیا زیارت اربعین اختصاص به خود روز اربعین دارد یا ایام قبل و بعد از اربعین را نیز شامل می‌شود؟» اظهار داشت: ثواب خاص زیارت اربعین برای کسی است که در‌‌ همان روز حضرت سیدالشهدا (ع) را زیارت کند. 

وی ادامه داد: کسانی که در این ایام موفق به زیارت می‌شوند به ثواب تعظیم شعائر الهی نائل می‌شوند و از آنجا که برای جلوگیری از ازدحام، زیارت خود را قبل یا پس از این روز انجام می‌دهند، إن شاء الله پاداش و ثواب زیارت روز اربعین هم به آن‌ها عنایت شود.

کد خبر : ۴۲۲۹۷۱