خبرگزاری کار ایران

رحیمی در جمع خبرنگاران:

تعابیر تند قالیباف درباره «همشهری» را برای حرمت‌داری نگفتیم/ لزوم استفاده از مسائل وحدت‌بخش در بیلبوردهای شهر

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف برای اثبات صداقت خود به جمع، تعابیر بسیار تندی علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری مطرح کردند که ما حرمت‌داری کردیم و تعابیر تند آقای شهردار را در حد ابراز نفرت عنوان کردیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علیرضا رحیمی که روز گذشته به بیان نکاتی درباره نشست اخیر مجمع نمایندگان تهران با شهردار و معاونان شهرداری تهران پرداخت، پس از پایان نشست علنی امروز مجلس نیز با حضور در جمع خبرنگاران نسبت به تکذیبه مدیرمسئول روزنامه همشهری و همچنین برخی دیگر از اظهارنظر‌ها درباره سخنان اخیر خود واکنش نشان داد و گفت: به نظر می‌رسد مدیرمسئول روزنامه همشهری کمی شتاب‌زده وارد موضوع شدند و بهتر بود ابتدا از رییس و مسئولان خود در شهرداری تهران تحقیق کرده و سپس اظهارنظر می‌کردند.

تعابیر تند قالیباف درباره همشهری را در حد ابراز نفرت مطرح کردیم

او گفت: مطلبی که روز گذشته از قول آقای قالیباف مطرح کردم، مسئله‌ای بود که در حضور معاونان شهردار تهران و همچنین حدود ۱۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی عنوان شد و قالیباف برای اثبات صداقت خود به جمع، تعابیر بسیار تندی علیه مدیرمسئول روزنامه همشهری مطرح کردند که ما حرمت‌داری کردیم و تعابیر تند آقای شهردار را در حد ابراز نفرت عنوان کردیم.

همشهری به‌جای قضاوت شتاب‌زده، روش خود را تغییر دهد

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در جمعی ۲۰ نفره متشکل از نمایندگان مجلس و مقام‌های بلندپایه شهرداری امکان تحریف یک مسئله وجود ندارد و بهتر است بجای این قضاوت شتاب‌زده، روش خود را عوض کنند و با اثبات بیلبوردهای شهر به جامعه اثبات کنند که برای مصالح عمومی اهمیت قائل هستند و نگاه جناحی ندارند.

او گفت: درصورتی که نگاه قالیباف و شهرداری تهران به دولت، نگاه تعاملی و مثبت است باید این مسئله را در عمل به اثبات برسانند و با این حال، آنچه برای ما اهمیت دارد، در وهله نخست تغییر رویکرد شهرداری تهران و روزنامه همشهری و در ادامه استفاده از تیترهای وحدت‌بخش در این روزنامه است.

لزوم استفاده از فرمایش‌های وحدت‌بخش رهبری در بیلبوردهای تهران

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: درصورتی که قرار است از فرمایش‎های رهبری در بیلبوردهای شهری استفاده شود، باید توجه کنند که بیانات وحدت‌بخش ایشان بسیار زیاد است که می‌تواند آرامش بیشتری میان مردم ایجاد کند و افکار عمومی را به سمت همگرایی و وحدت سوق دهد و تا زمانی که این روش‌های سلیقه‌ای و غلط را در پیش بگیریم، از طرف جامعه و افکار عمومی قابل‌قبول نیست.

سکوت قالیباف در قبال انتقاد نمایندگان از انتصاب‎های جناحی شهرداری

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره انتصاب‌های جناحی در شهرداری تهران، گفت: به هر حال زمان جلسه بسیار کوتاه بود و به‌ویژه زمانی که به پاسخگویی قالیباف اختصاص یافت، برای این‌که بتوانند درباره تمامی سوال‌ها پاسخگو باشند، کافی نبود؛ چرا که بیش از ۵۰ موضوع اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مطرح شد.

او ادامه داد: با این حال درباره انتصاب‌ها هیچ مخالفت یا اعتراضی از سوی قالیباف و معاونان صورت نگرفت؛ با این حال نمایندگان برپایه این سکوت قضاوت نمی‌کنند اما درصورتی که قالیباف نگاه تشکیلاتی و انتخاباتی به شهرداری تهران ندارد، بهتر است که نسبت به شائبه‌هایی که نزد افکار عمومی ایجاد شده، پاسخگو باشند.

قالیباف می‌گوید روابط شهرداری و دولت یازدهم بهترین رابطه دوجانبه در طول تاریخ است

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم یادآور شد: شاه‌کلید صحبت‌های قالیباف این بود که روابط شهرداری تهران با دولت یازدهم بهترین رابطه در طول تاریخ روابط شهرداری و دولت است و در هیچ دولتی این شاهد این سطح از روابط مثبت نبودیم اما مردم باخبر نشده‌اند و بنابر این انتظار داریم درصورتی که این مسئله حقیقت دارد، باید نمود آن‌را در عملکرد شهرداری و به‌ویژه در ارگان رسمی این سازمان که روزنامه همشهری باشد، ببینیم.

رحیمی در پایان تصریح کرد: درصورتی که مسئولان روزنامه همشهری قصد دارند، در این مورد ارزیابی داشته باشند، بهتر است که از خود شهردار یا دفتر او استعلام کنند.

کد خبر : ۴۲۲۸۳۴