خبرگزاری کار ایران

معاون بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه:

نیازمند تقویت تشکل‌ها برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین المللی هستیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۸۶

معاون امور بین‌الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: متاسفانه هنوز در کشور ما به فرصت و ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد توجه نشده است.

به گزارش ایلنا، کاظم غریب‌آبادی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در نشست مشترکی با مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را به عنوان دیپلماسی عمومی یک فرصت و سرمایه مهم برای کشور دانست.

او با بیان اینکه در کشور ما کمتر به این فرصت‌ها توجه می‌شود، اظهار کرد: این در حالی است که در سایر کشورهای دنیا همواره به این نوع دیپلماسی به عنوان یک قدرت چه بسا موازی با دیپلماسی رسمی نگاه شده است.

غریب آبادی با بیان اینکه در کشور باید نگاه ویژه‌ای به انجمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد انجام شود، اضافه کرد: موضوعاتی وجود دارد که از طریق دیپلماسی عمومی بهتر و سریع‌تر به نتیجه می‌رسد و از این حیث بنیاد شهید و امور ایثارگران می‌تواند در خصوص موضوعاتی مثل قربانیان ترور، صلح، حقوق جانبازان و سلاح‌های شیمیایی نقش‌آفرینی کند. هرچند که برای تاثیرگذاری در این رابطه نیازمند تقویت تشکل‌ها برای نقش‌آفرینی در عرصه‌های بین المللی هستیم.

رییس مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز در این نشست از آمادگی این مرکز برای گسترش تعامل و همکاری با قوه قضائیه در عرصه‌های مختلف خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز