خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رییس جمهور در استان مرکزی مطرح کرد:

تلاش دولت یازدهم در اجرای روشی محترمانه‌تر برای دریافت نظرات مردمی

با حضور محمد شریعتمداری معاون اجرایی رییس جمهور، سامانه ۱۱۱ مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در استان مرکزی افتتاح شد. شریعتمداری قبل از افتتاح سامانه ۱۱۱ با حضور در مقابل یادمان شهدای استان مرکزی با قرائت فاتحه به مقام عالی شهدای استان ادای احترام کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاح سامانه سامد استان مرکزی، محمود زمانی قمی استاندار، اسماعیل سماوی رئیس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری، جمعی از فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان حضور داشتند.

شریعتمداری در این مراسم تصریح کرد: راه اندازی سامانه سامد، از ویژگی‌های خاص سفرهای کاروان تدبیر و امید به استانهاست که پیش از این سابقه نداشته و این نوآوری در خدمت، موجب ارتقای کیفیت خدمت رسانی به مردم و افزایش دقت تصمیم گیریهای مدیران دولتی شده است.

وی با اشاره به آغاز روند اجرایی سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان‌ها از دو ماه پیش از انجام هر سفر گفت: قبل از سفر رییس جمهوری به هر استان بررسی‌های مفصلی برای اولویت بندی و مساله‌شناسی توسعه هر استان با نظرسنجی از مردم و نخبگان آن استان انجام می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور اظهار داشت: علاوه بر انجام نظرسنجی از عموم مردم، جلساتی نیز با نخبگان، اساتید دانشگاه و صاحبنظران هر استان به منظور شناسایی مسائل و نیازهای توسعه راهبردی استان‌ها برگزار شده و گزارش راهبردی مساله‌شناسی توسعه استان، به عنوان چراغ راه دولت برای تصمیم گیری، خدمت رییس جمهوری ارائه می‌شود.

معاون اجرایی رییس جمهور ضمن تشکر از همکاران مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری برای تلاش شبانه روزی در رسیدگی به درخواستهای مردمی ادامه داد: پیش از این اخذ نظرات مردم با روش سنتی جمع آوری نامه انجام می‌شد، که در این دولت تلاش شده است روشی عزتمندانه و محترمانه‌تر برای دریافت نظرات و درخواستهای مردمی طراحی و اجرا شود. براساس تجربه سفرهای قبل، تماس با سامانه سامد از سوی مردم بسیار خوب مورد استقبال قرار گرفته است.

شریعتمداری با اشاره به فعالیت شبانه روزی ۱۴۰۰ نفر در سامانه سامد، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که همه پیام‌ها، درخواست‌ها و نظرات انعکاس یافته آنان در این سامانه، مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد.

معاون اجرایی رییس جمهور پس از سخنرانی افتتاحیه، از غرفه‌های ارگانهای مستقر بازدید و درجریان روند رسیدگی به درخواستهای هموطنان قرار گرفت. دکتر شریعتمداری همچنین به تماس تلفنی یکی از شهروندان استان مرکزی پاسخ داده و دستورات لازم برای رسیدگی به مشکل ایشان را صادرنمود.

محمودزمانی قمی استاندار استان مرکزی نیز در این مراسم و پیش از سخنان معاون اجرایی رییس جمهوری اظهار داشت: فلسفه تشکیل این سامانه در سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان‌ها، تکریم انسانهای شریفی است که قصد دارند، پیشنهادات، نظرات و درخواستهای خود را با رییس جمهوری در میان بگذارند. این سامانه نظرات مردم را با شیوه‌ای عزتمندانه و با احترام اخذ کرده و پس از بررسی و جمع بندی خدمت رییس جمهوری ارائه می‌کند.

 

کد خبر : ۴۲۱۸۸۳