خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا:

توضیحات مکتوب شهرداری تهران به مجلس رسید/ جزییات جلسه مجمع نمایندگان تهران با قالیباف

عضو هیات رییسه فراکسیون امید ضمن تاکید بر ادامه روند تفحص شهرداری در مجلس و دریافت توضیحات مکتوب شهرداری به کمیسیون عمران در روز چهارشنبه گذشته اظهار داشت: جلسه روز دوشنبه مجمع نمایندگان تهران با قالیباف، برای بررسی زمینه‌های همکاری شهرداری با مجلس است.

محمود صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، ضمن اعلام خبر جلسه روز دوشنبه مجمع نمایندگان تهران با شهردار تهران اظهار داشت: بخش تحقیق و تفحص مدتی است که به تقاضای بنده و چند تن از نمایندگان کارش را در مجلس آغاز کرده و مسیر خودش را طی می‌کند و این جلسه ارتباطی به موضوع تحقیق و تفحص شهرداری در مجلس ندارد.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: تحقیقات اخیر کمیته تحقیق و تفحص به کمیسیون عمران ارجاع داده شده و کمیسیون عمران هم با شهرداری مکاتبه کرده خواستار توضیحات شده است.

او اظهار داشت: طبق آخرین اطلاعات من توضیحات مکتوب شهرداری چهارشنبه گذشته به دست کمیسیون رسیده و کمیسیون این را ارسال کرده که مسیر خودش را دارد طی می‌کند. قاعدتا بعد از دیدن توضیحات از سوی ما، ادامه روند پیگیری می‌شود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید در خصوص جلسه روز دوشنبه مجمع نمایندگان تهران با شهردار نیز اعلام کرد: این جلسه و موضوع آن اساسا بحث زمینه‌های همکاری بین نمایندگان تهران و شهرداری تهران است و بنای ورود به بحث تحقیق و تفحص در این جلسه نیست. بنا هست در این جلسه زمینه‌های تعامل مطرح شود، یعنی بحث پرسش و اعتراض و استیضاح نیست.

صادقی با اشاره به وجود چهار کمیته تخصصی در محورهای مختلف حوزه شهری در مجلس اذعان داشت: در این کمیته‌های تخصصی مسائل شهر تهران مطرح است و قرار است این مسائل اولویت‌بندی شود.

او با بیان اینکه مسائل شهر تهران توسط مجمع نمایندگان تهران اولویت‌بندی شده، گفت: قرار است در این جلسه با قالیباف، در هر حوزه‌ای زمینه‌های همکاری مطرح شود. شهرداری هم انتظاراتش را از مجلس در یک فضای تعاملی اعلام کند. همچنین قرار است در یک فضای دوستانه در جهت همکاری متقابل این جلسه صورت بگیرد و بنا نیست وارد مقوله‌هایی نظیر واگذاری‌های غیرقانونی شهر تهران که در قالب تحقیق و تفحص شهرداری است، بشویم.

کد خبر : ۴۲۱۵۰۹