خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در آفریقای جنوبی:

هدف‌گذاری تجارت تهران و کیپ‌تاون دو میلیارد دلار است

هم‌زمان با روز ملی صادرات و در راستای سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی در بازارهای جدید و نوظهور، مراسم افتتاح میز تجارت ایران و آفریقای جنوبی در کیپ‌تاون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن موحدی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آفریقای جنوبی در این مراسم ضمن اشاره به تاریخچه روابط اقتصادی و سیاسی و هم‌چنین وضعیت موجود روابط دو کشور و با معرفی ظرفیت‌ها و فرصت‌های فراوان تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور، خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری تجارت دو کشور برای سال ۲۰۲۰ دو میلیارد دلار است. 

او ابراز امیدواری کرد با توجه به ظرفیت‌های فراوان موجود در زمینه همکای‌های اقتصادی در فضای پس از برجام و لغو تحریم‌ها، و با توجه به اراده مثبت مقامات و بخش خصوصی دو کشور، در آینده نزدیک شاهد جهش در روابط تجاری دو کشور باشیم. 

وی در ادامه بر اقتصاد محور بودن فعالیت‌های سفارت در دوره جدید تاکید و یادآور شد: باید با فراهم کردن زیرساخت‌های تجارت بین دو کشور از قبیل روابط بانکی، خط کشتیرانی و پرواز مستقیم و... هدف‌گذاری انجام شده برای گسترش روابط اقتصادی را با کمک بخش خصوصی دو کشور محقق کرد. 

اهداف میز تجارت ایران و آفریقای جنوبی، تسهیل تجارت و سرمایه‌گذاری و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور و هم‌چنین منطقه آسیای مرکزی و جامعه همکاری‌های اقتصادی جنوب آفریقا (ساکو) است که با مدیریت آقای «عمو هادی» یکی از فعالان اقتصادی ایرانی افتتاح شد. 

بر همین اساس، هم‌زمان از وب سایت www.sairtd.com نیز که فرصت‌های تجارت و سرمایه‌گذاری دوجانبه را معرفی می‌کند و به فعالان بخش خصوصی دو طرف نیز مشاوره تجاری می‌دهد، رونمایی شد. 

در پایان مراسم نیز سفیر و رایزن بازرگانی سفارت به سوالات و پرسش‌های شرکت کنندگان پاسخ دادند.

کد خبر : ۴۲۱۰۸۵