خبرگزاری کار ایران

صادقی در توئیتر:

سوال از وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌های غیرقانونی تقدیم هیات‌رییسه مجلس شد +تصویر

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به محورهای چهارگانه سوال خود از وزیر علوم درباره پرونده بورسیه‌های غیرقانونی از تقدیم این سوال به هیات رییسه مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمود صادقی با انتشار تصویر برگه سوال‌های چهارگانه از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حساب توئیتر خود، از تقدیم این سوال به هیات رییسه مجلس خبر داد.

در خلاصه این سوال آمده است: مبنای قانونی صدور احکام بورسیه تحصیلی و تعداد احکام بورسیه‌های پس از انقلاب و ایرادهای قانونی صدور احکام بورسیه‌ها و نحوه عمل و مبنای قانونی تصمیمات کمیته رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها در وزارت علوم چه بوده است؟

همچنین در شرح این چهار سوال آمده است:

۱- از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون چه تعداد بورسیه تحصیلی و بر چه مبنای قانونی صادر شده است؟

۲- ایرادهای قانونی صدور احکام بورسیه‌ها در دولت گذشته چه بوده است و دقیقاً چه تعداد حکم بورسیه صادره شده است و مبلغ اعتبار مربوط به آن‌ها چه میزان بوده است؟

۳- اقدامات و تصمیمات کمیته رسیدگی به پرونده بورسیه‌ها برای حل و فصل موضوع بورسیه‌ها بر مبنای چه موازین قانونی انجام گرفته است و احکام چه تعدادی لغو و چه تعدادی صادر شده و مبنای قانونی تصمیمات برای هر گروه چه بوده است؟

۴- چه تعداد از بورسیه‌ها از مقامات یا منتسب به مقامات و مسئولین کشور بوده‌اند و چه تصمیمی درباره آن‌ها اتخاذ شده است؟

بورسیه‌ها

صادقی به‌تازگی در رابطه با ابهام‌های موجود در پرونده بورسیه‌ها به ایلنا گفت: قصد داریم درخصوص پرونده بورسیه‌ها تحقیق و تفحص کنیم، چراکه باوجود مدلل شدن حقوقی مسئله تخلف در پرونده بورسیه در نهادهای نظارتی به‌ویژه در دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، موضوع کماکان در هاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

رییس فراکسیون شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصادی و انضباط مالی یادآور شد: سازمان بازرسی در این پرونده ورود کرده و بروز تخلف را محرز دانسته و دادستان دیوان محاسبات مجلس نیز در بررسی‌های خود در مواردی همچون تخلف ۵۲ میلیارد ریالی دادخواست‌هایی علیه برخی از مسئولان وزارت علوم از جمله معاون دانشجویی وزارت علوم صادر کرده اما متاسفانه پرونده بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر : ۴۲۰۸۹۹