خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

تغییرات کابینه مطالبه‌ مردم بود/ وزرای جدید برای ۵ سال آینده برنامه‌ریزی کنند

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تغییرات احتمالی در دولت، اظهار امیدواری کرد هر ترمیمی که در کابینه انجام شود، منجر به تحرک بیشتر در آن بخش باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدرضا عارف در حاشیه نشست علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به احتمال تغییر وزرای کابینه دولت، گفت: این تغییرات به‌دنبال مطالبه‌های عمومی مردم انجام می‌شود و اگرچه یکی دو ماه با تاخیر اتفاق افتاد، از دولت تشکر می‌کنیم.

او با ابراز امیدواری نسبت بازتاب مثبت این تغییرات در ایجاد فضای جدید در دولت، گفت: انتظار می‌رود نتیجه این تغییرات تلاش بیشتر دولت برای پاسخگویی به مطالبه‌های مردم به‌خصوص در زمینه اشتغال و مسائل اقتصادی باشد.

رییس فراکسیون امید با بیان این‌که نتیجه این تغییرات مثبت خواهد بود، گفت: انجام این تغییرات در راستای مطالبه‌های دولت و براساس نظر دولت انجام می‌شود و امیدواریم با تعاملی که دولت با مجلس خواهد داشت، به نتیجه مطلوب برسیم.

او با تاکید بر این‌که قرار نیست فراکسیون امید برای گزینه‌های وزارت به دولت پیشنهاد بدهد، یادآور شد: قطعاً با دولت تعامل خواهیم کرد و کمک خواهیم کرد که وزرای شایسته و برجسته انتخاب شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته زمان مناسبی برای انجام تغییرات باقی مانده اما قرار نیست وزرای جدید برای چندماه آینده برنامه‌ریزی کنند؛ بلکه هر وزیری که روی کار بیاید، باید برای پنج سال پیش رو فعالیت و برنامه‌ریزی کند تا برنامه‌ای جامع برای هر دو دوره داشته باشد.

رییس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره دیدار اعضای این فراکسیون با رییس جمهور گفت: رسانه‌ای شدن همه مسائل ضرورت ندارد. چنین دیدار‌ها و قرارهایی به وفور وجود دارد که گاهی به خاطر سفر‌ها و برخی معذوریت‌ها این جلسه‌ها به تاخیر می‌افتد اما نیازی به پیگیری نیست، چرا که این دیدار انجام خواهد شد و ما پیش از این نیز همفکری داشتیم و بر این باوریم تعاملمان با دولت باید بیش از این باشد.

اصلاح طلبان امضای استیضاح فانی را پس گرفتند

عارف درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس شورای اسلامی گفت: جمع‌بندی فراکسیون این بود که می‌توان با تعامل مسائل را حل کنیم و دوستان ما امضای خود را پس گرفتند اما به هر حال استیضاح حق نمایندگان است و در دستور کار نیز قرار دارد و باید تا روز استیضاح منتظر بمانیم تا ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به دستاوردهای خوب دولت در اقتصاد گفت: در بخش اقتصادی نیاز به تحرک جدید است و باید کاری کنیم که دستاوردهای اقتصادی دولت در زندگی روزمره مردم احساس شود.

او ادامه داد: نگرانی اغلب خانواده مسئله اشتغال است و امیدواریم بخش اقتصادی دولت بتواند با یک برنامه‌ریزی دقیق و جدی به اشتغال اولویت بدهد.

عارف همچنین در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا دولت در جریان استعفای جنتی عقب‌نشینی کرده، گفت: با این نظر موافق نیستم و فکر می‌کنم این مسئله درپی جمع‌بندی دولت اتفاق افتاده و امیدواریم هر ترمیمی در کابینه انجام می‌شود مثبت باشد و منجر به انجام تحرک بیشتری در آن بخش شود.

کد خبر : ۴۲۰۵۸۸