خبرگزاری کار ایران

بنیادی در گفت‌وگو با ایلنا خواستار شد؛

ضرورت توجه فرماندهان نظامی به سیاست‌های کلی انتخابات

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: هر فرد نظامی نیز همچون دیگر شهروندان نظراتی دارد و حق دارد در تمامی انتخابات‌ها و رای‌گیری‌ها شرکت کند اما بنابر قانون نظامیان حق ندارند به صورت سیستماتیک و مدون وارد انتخابات شده یا به اظهارنظر سیاسی به صورت علنی بپردازند.

بهروز بنیادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به سیاست‌های کلی انتخابات که ابتدای هفته جاری ازسوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، گفت: یکی از مهمترین مواردی که در این ابلاغیه مورد تاکید قرار گرفت، حضور نظامیان در انتخابات بود که در ادوار گذشته انتخابات همواره مسائلی در این رابطه مطرح می‌شد.

او در پاسخ به سوالی درباره علت تاکید ویژه رهبری بر عدم ورود نظامیان به انتخابات باوجود ذکر این مسئله در قوانین عادی گفت: باتوجه به این‌که مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا بر عدم ورود نظامیان به انتخابات تاکید فرمودند، ضروری است همه فرماندهان نظامی دقت ویژه‌ای داشته باشند و با برنامه‌ریزی دقیق از بروز چنین مسائلی ممانعت به عمل آوردند.

او یادآور شد: انتظار ما این است که فرماندهان نیروهای نظامی در بحث انتخابات گوش به فرمان فرمانده کل قوه باشند و نظراتشان را علنی نکنند.

بنیادی تصریح کرد: به هر حال هر فرد نظامی نیز همچون دیگر شهروندان نظراتی دارد و حق دارد در تمامی انتخابات‌ها و رای‌گیری‌ها شرکت کند اما بنابر قانون نظامیان حق ندارند به صورت سیستماتیک و مدون وارد انتخابات شده یا به اظهارنظر سیاسی به صورت علنی بپردازند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر در پاسخ به سوالی درباره چگونگی اجرای ابلاغیه رهبری در برگزاری دو انتخابات مهم اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام کرد: هیات‌های اجرایی و نظارتی مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند که باید با دقت دوچندان در رعایت مفاد مورد تاکید رهبری اقدام کنند و درصورت بروز تخلف نیز قوه قضاییه موظف است که با متخلفان برخورد کند.

عضو فراکسیون امید در مجلس دهم ادامه داد: همچنین کمیسیون اصل نود مجلس نیز درصورتی که شکایتی مطرح شود، می‌تواند در راستای برخورد با متخلفان اقدام کند.

کد خبر : ۴۲۰۵۵۴