خبرگزاری کار ایران

در صحن علنی مجلس؛

کواکبیان: چرا از طرف مجلس به رهبری نامه ارسال کردید/ لاریجانی: از این پس نامه‌ها به امضای «پروفسور کواکبیان» ممهور شود

در جریان نشست علنی امروز مجلس ماجرای نامه‌نگاری رییس مجلس به مقام معظم رهبری در رابطه با برنامه ششم توسعه موضوع جدل لفظی کواکبیان و لاریجانی قرار گرفت که این مسئله با حاشیه‌هایی همراه بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس در تذکری آیین‌نامه‌ای، با انتقاد از ارسال نامه رییس مجلس به مقام معظم رهبری درباره لایحه برنامه ششم توسعه، اعلام کرد: آقای لاریجانی! شما با چه اختیاری و بر اساس کدام ماده آیین‌نامه داخلی مجلس درباره لایحه برنامه ششم به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته‌اید؟ چرا شما از طرف مجلس به رهبر انقلاب نامه ارسال کرده‌اید.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اعتراض کواکبیان نماینده تهران که نسبت به ارسال نامه لاریجانی به رهبر انقلاب درباره برنامه ششم توسعه منتقد بود، گفت: مگر نامه‌نگاری بنده به نظر شما احتیاج دارد؟ بنده از این به بعد در کنار دفترم اتاقی قرار می‌دهم که نامه‌ها به امضای «پروفسور کواکبیان» ممهور شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: رییس مجلس می‌تواند نامه‌نگاری کند و این انتقاد عجیبی است، بنده برای اینکه مشکل شما را حل کنم این کار را انجام دادم، نه از طرف مجلس بلکه از طرف رییس مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب نامه نوشتم.

کواکبیان در پاسخ به لاریجانی گفت: خب اجازه می‌دادید مصوبات مجلس به شورای نگهبان می‌رفت و اگر شورا مجدداً ایرادی وارد می‌کرد، آن را به مجمع تشخیص ارسال می‌کردید.

لاریجانی در پاسخ به کواکبیان توضیح داد: آقای کواکبیان! تفسیر شورای نگهبان این است که اگر ایراد اصل ۷۵ قانون اساسی در مصوبه‌ای وجود داشت، امکان ارجاع آن مصوبه به مجمع تشخیص وجود ندارد، در این شرایط ما چه کاری باید انجام می‌دادیم؟!

کد خبر : ۴۲۰۲۲۲