خبرگزاری کار ایران

رسانه‌ کانادایی مطرح کرد؛

عدم انتشار خبر سفر شهردار مونترال به تهران در وبسایت شهرداری مونترال

یک رسانه کانادایی با بیان اینکه خبر سفر شهردار مونترال به تهران و دیدارش با قالیباف در وبسایت شهرداری مونترال که وظیفه انعکاس اخبار شهردار را دارد منعکس نشده، نوشت: قالیباف جز گروه بد‌ترین‌ها نیست اما به آن طیف تعلق دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «نشنال پست» کانادا، وبسایت شهرداری مونترال از سفرهای اخیر دنیس کودر شهردار این ایالت کانادا مطالبی را منتشر کرد. بر اساس گفته‌های این وبسایت او در ماموریتی یک هفته‌ای به جنوب آمریکا سفر کرده و دو هفته پیش نیز سفر سه روزه‌ای به بیروت برای شرکت در کنفرانس شهرداران فرانسوی زبان داشته است.

اما یکی از سفرهای اخیر شهردار در این وب‌سایت مورد اشاره قرار نگرفته است. او اوایل ماه اکتبر برای ملاقات با شهردار تهران به ایران سفر کرده بود.

اعضای کمیته ایرانیان کانادا این مساله را از طریق اخبار و منابع خبری در ایران متوجه شدند. بر اساس خبرهای منتشر شده در خبرگزاری‌های متعلق به اصولگرایان در ایران «کودر» توافقنامه‌ای را با تهران به امضا رسانده است. در عکس‌های منتشر شده از این دیدار، شهردارها به دوربین لبخند می‌زنند.

با این حال این دیدار زمان بازگشت شهردار مونترال به کانادا بدون پوشش خبری و مغفول ماند در حالی که دیدار او با قالیباف در اخبارا ایران به طور گسترده منتشر شده است.

یکی دیگر از عکس‌های این دیدار کودر را در کنار پرچم رومیزی کانادا نشان می‌دهد. بر اساس اخبار ایران، قالیباف دیدارش با «کودر» را برای ایجاد همکاری‌های قوی‌تر موثر خوانده گفته این همکاری‌ها می‌تواند در زمینه مسائل فرهنگی و شهری باشد.

پیام اخوان استاد دانشگاه مک گیل و موسس مرکز اسناد حقوق بشر ایران به روزنامه نشنال پست کانادا گفته که این دیدار در ایران ارزش تبلیغاتی دارد. قالیباف کسی است که در انتخابات دور قبل ریاست جمهوری شکست خورد و در ایران بیشتر به عنوان یک چهره عملگرا شناخته می‌شود تا یک چهره اصولگرای تندرو.

او گفته قالیباف جز گروه بد‌ترین‌ها نیست اما به آن طیف تعلق دارد. تنها سیاستمدارانی نجات پیدا می‌کند که با طرف درست و منافع درست دست به یکی می‌کنند. در نتیجه رابطه داشتن با آن‌ها چیزی نیست که بشود به آن افتخار کرد

 دفتر کودر در پاسخ به سوال روزنامه نشنال پست گفته که در زمینه سفر او به تهران تا زمانی که او هفته آینده بعد از سفرش به کلمبیا و اکوادور بازگردد، اظهار نظری نمی‌کند.

امیر خدیر یکی از اعضای مجمع ملی کِبِک که در ایران‌زاده شده است گفته به محض اطلاع از سفر شهردار به تهران به او پیغام دادم و از او خواستم که در زمینه حکم زندان یکی از مدافعان حقوق بشر در ایران نیز سوالاتی بپرسد، اما پیام من دیر به دست او رسید و در واقع دیدار او در تهران به پایان رسیده بود.

کد خبر : ۴۱۹۹۸۲