خبرگزاری کار ایران

مولاوردی:

بان‌کی مون فجایع یمن را پیش از اتمام ماموریت خود متوقف سازد

معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده طی یادداشتی به جنایات جنگی عریستان در یمن واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، در یادداشت شهیندخت مولاوردی درباره کشتار مردم بی دفاع یمن توسط نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان آمده است: 

این روز‌ها بار دیگر شاهد حملات وحشیانه و قتل عام مردم یمن توسط عربستان و حامیان آن بودیم که صد‌ها زن و مرد و کودک را به خاک و خون کشید و تصاویری دلخراش و جانگدازی از آثار این جنایت تمام عیار به یادگار گذاشت. 

در یک سال و نیم اخیر که بر خلاف تمام موازین بین المللی حقوق بشردوستانه، حمله به غیر نظامیان و زیرساختهای غیرنظامی یمن در دستور کار ائتلاف به رهبری عربستان قرار داشته است، این کشور به مرز ویرانی کامل نزدیک شده است. 

انتظار می‌رود‌ بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که روزهای پایانی مسئولیت خود را سپری می‌کند با جدیت و قاطعیت نقش خود را در پایان دادن به این تراژدی غم انگیز بشری و جنایات جنگی که هر لحظه در یمن و سایر نقاط منطقه در حال وقوع است به درستی ایفا کرده و با ارایه راه حلی مناسب و موثر ادامه این فجایع را قبل از پایان ماموریت خود متوقف سازد. 

پاسخگویی عاملان و حامیان این جنایت‌ها در محاکم کیفری بین المللی و سزادهی متناسب با جرم از عوامل بازدارنده از ارتکاب چنین جرایمی در آینده بوده و ارسال کمکهای بشردوستانه از سراسر جهان و پذیرش و درمان مجروحین بخشی از راه حل برای تشفی خاطر و کاهش آلام این انسانهای رنج دیده و مظلوم در زمان حال به حساب می‌آید.

کد خبر : ۴۱۸۷۴۷