خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع مردم روستای رستگان:

عزاداری‌هایمان نباید تشریفاتی باشد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رفتار و گفتار امام حسین (ع) نشان می‌دهد حقیقت و روح اسلام در ایشان تحقق پیدا کرده است.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی ظهر امروز (سه شنبه ۲۰ مهر ماه) در جمع مردم روستای رستگان با بیان اینکه روحیه گذشت و فداکاری در امام حسین (ع) و یارانش دیده می‌شود، گفت: وقتی برای امام حسین (ع) جمع می‌شویم به این علت است که این شخصیت بزرگ را در جایگاهی می‌بینیم که روح حقیقی اسلام در او تحقق پیدا کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رفتار و گفتارشان نشان‌دهنده این موضوع است که حقیقت و روح اسلام در امام حسین (ع) تحقق بخشیده شده و اینگونه گذشت از فرزندان و دوستان برای این است که اسلام محقق شود و زیر بار ظلم نروند.

وی افزود: این کار امام حسین اقدام عظیمی در تاریخ بوده و اگر برای ایشان عزاداری می‌کنید زندگیمان باید رگه‌هایی از تشابهات با امام حسین (ع) داشته باشد.

لاریجانی عنوان کرد: اگر امام حسین (ع) را تحقق واقعی اسلام می‌دانیم که البته همین گونه است هر سال با سال بعد که عزاداری می‌کنیم باید بخشی از رفتارمان نسبت به گذشته تغییر پیدا کند.

وی بیان کرد: از مجموعه عزاداری‌هایی که انجام می‌شود باید بیداری برای انسان به وجود بیاید و نباید تشریفاتی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: موضوع عزاداری به علت آنکه احساسات نسبت به اهل بیت برای مسلمانان و به خصوص ایرانی‌ها قیمت دارد بسیار مهم است و باید همواره این موضوع را مورد توجه قرار داد تا عزاداری‌ها به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

حاج حسینی، بخشدار خلجستان در جمع مردم روستای رستگان از دکتر لاریجانی جهت انجام عملیات آسفالت‌کشی این روستا و آغاز پروژه گازرسانی به روستای قاقان قم قدردانی کرد.

کد خبر : ۴۱۸۶۴۷