خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار فرستاده عالی رئیس مجلس سنگاپور:

تهران هزینه‌های سنگینی برای تامین ثبات و امنیت منطقه بر دوش می‌کشد

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با بیان اینکه امنیت موجود در ایران در کنار امنیت کل کشورهای منطقه مورد توجه ما است گفت: تهران هزینه‌های سنگینی را برای تامین ثبات و امنیت منطقه بر دوش می‌کشد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان امروز- یکشنبه- در دیدار «اونگ کنگ یونگ» فرستاده عالی رئیس مجلس سنگاپور در تهران با بیان این مطلب افزود: امنیت در جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به عنوان الگویی از امنیت پایدار برای سایر کشورهای موجود در منطقه مدنظر باشد.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با بیان اینکه گسترش رفت و آمد‌ها میان ایران و سنگاپور عامل موثری در راستای ایجاد درک و تفاهم متقابل و شناخت ظرفیت‌های بالقوه و وجوه مشترک دو کشور است، ادامه داد: تقویت روابط ایران و سنگاپور به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار به نفع دو ملت و دو کشور خواهد بود.

امیرعبداللهیان همچنین در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه خوب مناسبات ایران و سنگاپور، بر ضرورت توسعه و گسترش روابط فیمابین در تمامی زمینه‌ها اعم از اقتصادی، تجاری، سیاسی و فرهنگی تاکید کرد.

وی با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای سنگاپوری خود افزود: مجلس شورای اسلامی و به ویژه کمیسیون‌های تخصصی مجلس آمادگی هرگونه همکاری برای کمک به توسعه مناسبات دو کشور در تمامی زمینه‌ها را دارند.

امیرعبداللهیان با تشریح برخی تحولات منطقه و با تاکید بر ضرورت مبارزه با تروریسم و همچنین ضرورت یافتن راه حل سیاسی برای مشکلات منطقه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده صرفا راه حل سیاسی مبتنی بر اراده مردم مقبول است.

** ایران در منطقه غرب آسیا جایگاه بسیار مهمی دارد

 «اونگ کنگ یونگ» فرستاده عالی رئیس مجلس سنگاپور نیز در این دیدار با اشاره به روند رو به رشد همکاری‌های ایران و سنگاپور گفت: آنچه برای سنگاپور مهم است روابط دو کشور براساس احترام و درک متقابل و منافع مشترک است و در همین راستا سنگاپور از همکاری با ایران در عرصه‌های مختلف استقبال می‌کند.

وی افزود: ایران در منطقه غرب آسیا جایگاه بسیار مهمی دارد و بازار بزرگ ایران نگاه‌ها را متوجه این کشور کرده است.

سفیر آکردیته سنگاپور تصریح کرد: سنگاپور علاقه‌مند به گسترش روابط دوجانبه و ارتقای سطح مناسبات با جمهوری اسلامی ایران است و در همین زمینه استفاده بهتر از ظرفیت‌های موجود بین دو کشور را خواستار شد.

وی در پایان دعوتنامه رسمی رئیس مجلس نمایندگان سنگاپور به منظور انجام سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به این کشور را تسلیم کرد و بر اهمیت رفت و آمدهای پارلمانی میان دو کشور در سطوح مختلف تاکید کرد.

در دیدار دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و «اونگ کنگ یونگ» فرستاده عالی رئیس مجلس سنگاپور، انصاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگاپور نیز حضور داشت.

کد خبر : ۴۱۸۳۱۱