خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

واکنش وزیر کشور به برگزاری بازی تیم ایران و کره جنوبی

وزیر کشور به برگزاری بازی تیم ایران و کره در روز تاسوعا واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه همایش خیرین امنیت‌ساز، درباره تدابیر بازی دو تیم ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا گفت: موضوع فوتبال مساله‌ای بوده که با تمام تلاش‌هایی که مسوولان ورزشی و فدراسیون انجام دادند، نتوانستند موافقت فیفا و کره جنوبی را کسب کنند و در ‌‌نهایت بازی در‌‌ همان روز برگزار خواهد شد.

وزیر کشور با بیان این مطلب که برخی از متدینین و مومنین دغدغه‌هایی در این خصوص دارند، افزود: برخی نگران بودند که شاید فضای پر شور فوتبال با فضای معنوی ما فاصله داشته باشد و تلاش‌هایی هم برای تغییر زمان بازی انجام شد اما نهایتا تصمیم‌ بر این شد که بازی در همین روز برگزار شود.

رحمانی فضلی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تمام دست‌اندرکاران اعم از بازیکنان، لیدر‌ها، رسانه‌ها و... رفتار و اقداماتشان به گونه‌ای باشد که مشکلی پیش نیاید چرا که برای ما اصل اعتقادات دینی مردم است و نباید طوری باشد که مردم برنجند.

وی با تاکید بر اینکه تمام برنامه‌ریزی‌ها انجام شده تا شئونات مذهبی رعایت شود، گفت: سازمان ورزش، مردم و تماشاچیان ملاحضات را رعایت کنند تا جنبه‌های هیجانی بازی با این ایام منطبق شود و در این راستا ناجا موظف شده تمهیدات لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این دیدار انجام دهد.

وزیرکشور درباره وضعیت امنیتی کشور در شرایط فعلی گفت: کشوری هستیم که مورد بغض آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای مرتجع منطقه و... هستیم؛ چراکه آنها ایران را کشور حامی امنیت منطقه و مردم مسلمان، می‌دانند و می‌خواهند این وضعیت را تخریب کنند. تهدیدات فعلی با تهدیدات گذشته فرق چندانی ندارد و ما در آمادگی قابل قبولی قرار داریم.

کد خبر : ۴۱۸۱۸۶