خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در لاهه عنوان کرد:

سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند بدون دغدغه‌ با ایران به تجارت بپردازند

سفیر ایران در هلند با اشاره به جایگاه راهبردی ایران در منطقه، گفت: فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی خارجی می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به تجارت و فعالیت اقتصادی بپردازند.

به گزارش ایلنا، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در لاهه در همایش اقتصادی - تجاری «راه به سوی ایران» که با حضور تجار و مدیران شرکت‌های هلندی برگزار شده بود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده فضای مناسبی را برای جذب سرمایه و فناوری‌های نوین از کشورهای خارجی فراهم آورد و شرایط کنونی مهیای این جذب در حوزه‌های مختلف اقتصادی ایران است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی خود با اشاره جایگاه راهبردی ایران در منطقه به عنوان یکی از کشورهای بزرگ دارنده و صادرکننده انرژی و همچنین موقعیت ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران که می‌تواند نقش کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب را ایفا کند، تصریح کرد: امنیت که زیربنا و شالوده هر فعالیت اقتصادی است در جمهوری اسلامی ایران برقرار است و برهمین اساس فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی خارجی می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای با جمهوری اسلامی ایران به تجارت و فعالیت اقتصادی بپردازند.
جهانگیری اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در شرایط پس از تحریم اقتصاد ملی خود را گسترش دهد و از این رو از هر نوع سرمایه‌گذاری و فناوری که به این توسعه اقتصادی کمک کند، استقبال می‌کند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران رشد قابل توجه ارزش مبادلات (صادرات و واردات) بین  جمهوری اسلامی ایران و هلند در ٦ ماهه سال ١٣٩٥ در مقایسه با حجم تجارت دو کشور در سال ١٣٩٤ را نشانه روشنی از وجود زمینه‌ها و علاقمندی بین دو کشور برای همکاری در خصوص سرمایه‌گذاری بویژه در بخش‌های انرژی، کشاورزی، آب و زیرساخت‌ها دانست.

همایش راه به سوی ایران (Road2Iran) توسط وزارت امور اقتصادی و اتاق بازرگانی هلند  و با حمایت سفارت کشورمان با حضور بیش از ١٧٠ نفر از تجار و مدیران شرکت‌های هلندی و تعدادی از تجار ایرانی مقیم هلند برگزار شد.

کد خبر : ۴۱۷۸۳۲