خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی:

بی بند و بارها مخالف امر به معروف هستند/ به دنبال ترویج حساب‌شده فساد در مرجعیت هستند

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: یک عده جریان‌های سیاسی که می‌خواهند از قشر لائیک، از قشر لاابالی، از قشر بی‌بندوبار برای خودشان اردو درست کنند، مانع اجرای نهی از منکر هستند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علمالهدی پیش از ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، بابیان این‌که هفته اول ماه محرم به نام هفته امربه‌معروف و نهی از منکر نامیده شده است، اظهار کرد: علت نام‌گذاری این هفته به‌عنوان هفته امربه‌معروف و نهی از منکر، در حقیقت الهام از فرمایش وجود مقدس ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) است که فرمودند: «إِنّى لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِْصْلاحِ فى أُمَّةِ جَدّى، أُریدُ آن آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ وَأَسیرَ بِسیرَةِجَدّى وَأَبى عَلِىِّ بْنِ أَبیطالِب»؛ وجود مقدس سیدالشهدا (علیه‌السلام) انگیزه قیام خود را در اینجا، امربه‌معروف و نهی از منکر معرفی می‌کنند. 

وی ادامه داد: نکته جالبی که در فرمایش سیدالشهدا (علیه‌السلام) است، به دنبال اصلاح در امت پیغمبر است، به‌عنوان مطالبه اصلاح و دفع مفاسد امت، امام حسین می‌فرمایند من قیام کردم اما عامل اجرایی این اصلاح و ضامن اجرای اجتناب از مفاسد در امت، امربه‌معروف و نهی از منکر است.

خطیب نمازجمعه مشهد بابیان این‌که سیدالشهدا (علیه‌السلام) برای خارج کردن مردم از بی‌تفاوتی نسبت به مفاسد و مظالم قیام کرد، عنوان کرد: علت آن این است که وقتی تا عمق قیام سیدالشهدا را در نظر می‌گیریم، اصلاً قیام حضرت برای این بود که مردم را از بی‌تفاوتی خارج کنند، این‌که یک سگ‌باز شراب‌خواری مثل یزید بر مردم مسلط شود، یک حکومت جانی جائر، سرنوشت مردم را در دست بگیرد، انواع مفاسد و مظالم را بر کشور اجرا کند، مردم هم به دنبال زندگی کردنشان باشند، کاسبیشان را بکنند، ناهار بخورند، شام بخورند، شب را به روز و روز را به شب بیاورند و در برابر حاکمیت این فساد بر سرنوشتان، مردم بی‌تفاوت باشند، امام حسین (علیه‌السلام) برای خارج کردن مردم از این بی‌تفاوتی، دست به این قیام زد. 

علم‌الهدی بابیان این‌که جامعه هدف سیدالشهدا در قیام، یزید و دستگاه حکومتی نبود، اظهار کرد: یک نکته‌ای در اینجا هست که امام حسین خواست از کی امربه‌معروف و نهی از منکر کند؟ جامعه هدف امام حسین چه کسی بود که برای امربه‌معروف و نهی از منکر در چنین جامعه‌ای، امام حسین (علیه‌السلام) قیام کرد؟ آیا امام حسین (علیه‌السلام) می‌خواستند یزید را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند؟ یزید که امربه‌معروف پذیر نیست، نهی از منکر که در یزید اثر ندارد. 

وی اظهار کرد: برادران و خواهران، این شعاری که شما همیشه می‌گوید «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، معنای این شعار چیست؟ یعنی با شعار دادن، آدم اهل کوفه نمی‌شود؟ این شعار شعور هست؟ کی واقعیت هست؟ شما وقتی کوفی نیستید که پای ولایت‌فقیه بایستید تا خود آقا تشریف بیاورند. «تکبیر» 

خطیب نماز جمعه مشهد، ولی‌فقیه در دوره حاضر را مسلم امام زمان خواند و عنوان کرد: مسلم امام زمان، ولی‌فقیه است، تا وقتی پای ولی‌فقیه بایستید تا خود آقا تشریف بیاورند، اگر مردم کوفه پای بیعت مسلم می‌ایستادند تا امام حسین (علیه‌السلام) تشریف بیاورند، دیگر مردم کوفه نمی‌شدند، کوفی بی‌وفا نمی‌شدند، شما وقتی اهل کوفه نیستید که تا آن‌وقت پای ولایت‌فقیه و ولی‌فقیه بایستید، پای ولایت‌فقیه ایستادن، نمی‌شود آدم مصلحت شکم و شهوت خود را هم در نظر بگیرد، نمی‌شود هم خوب بخورد، هم خوب بخوابد، راحت باشد و پای ولایت‌فقیه هم بایستد. 

وی افزود: ولایت‌فقیهی که استکبار می‌خواهد از روی کره زمین با همه قدرت براندازی کند، هرکه پای این ستون خیمه است، جانش، شکمش، غذایش، خوراکش، پوشاکش، زندگی و زن و بچه‌اش هدف استکبار است، شما می‌روید کنار؟ اهل کوفه هم همین کار را کردند؛ این فرهنگ و فکر اگر بنا شد در جامعه ما حاکم شد، مصلحت‌اندیشی زندگی مادی فقط برای ما شکم، شهوت و خوردوخوراکمان در سیاست‌ها مطرح بود، نه دین و ارزش‌های دین، این را بدانید، این‌‌ همان منکری است که امام حسین (علیه‌السلام) برای نهی از آن قیام کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که جریان‌های سیاسی، مانع اجرای نهی از منکر هستند، خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ما، مانع اصلی نهی از منکر چیست؟ همه می‌خواهد امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، مانع اصلی اجرای این قضیه چیست؟ ترس است؟ امروز که در این جامعه با این شرایط حکومت و نظام، ترس معنا ندارد، مانع اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر، جریان‌های سیاسی هستند؛ یک عده جریان‌های سیاسی که می‌خواهند از قشر لائیک، از قشر لاابالی، از قشر بی‌بندوبار برای خودشان اردو درست کنند، در انتخابات دنبال سر خودشان این اردوی قشر لائیک را راه بیندازند، این‌ها مانع نهی از منکر هستند، تا یک نفر نهی از منکر می‌کند، در فضای مجازی، در فضای حقیقی، در مطبوعات، اهانت می‌کنند، جسارت می‌کنند، اتهام می‌زنند، استهزاء می‌کنند، چرا؟ به‌عنوان حمایت از لاابالی‌گری‌ها و فسق و فجورهای مردم لاابالی و بی‌بندوبار در کشور که از آنان یک لشکر در عرصه قدرت‌یابی خودشان، برای خودشان بسازند. 

علم‌الهدی ادامه داد:‌ شما دلتان برای جوان سوخته؟ فکر خوشی جوانید؟ فکر آسایش جوانید؟ حتی در حد شعار یکی از شما برای بیکاری جوانان، شعارش را هم نمی‌دهد، در حد اظهار، کسی اظهار دغدغه و درد دل برای موقعیت‌های زندگی نسل جوان در مسئله ازدواجشان، اشتغالشان، در مسئله سعادتشان، یکی از شما حمایت نمی‌کند، حتی شعارش را هم نمی‌دهید، اظهار دغدغه‌اش را هم نمی‌کنید، آن‌وقت شما واقعاً دغدغه جوان دارید که عیاشی و خوش‌گذرانی کند به‌عنوان دفاع از لذت جوان؟ 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار کرد: آن کدام جوان است که شما دارید از لذتش دفاع می‌کنید؟ این جوانان سینه‌زن شب و روز تاسوعا و عاشورا هستند؟ این جوانان مدافع حرم‌اند؟ این جوانان پایمرد در پای اصول و ارزش‌های انقلاب ایستاده‌اند یا یک‌مشت لاابالی در عرصه کشورند و شما فکر این جوانید؟ می‌خواهید این ولنگار‌ها را دنبال سر خودتان راه بیندازید تا در انتخابات یک اردو داشته باشید و بیایید در عرصه قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی، این‌ها مانع نهی از منکر هستند و این‌ها جلوی نهی از منکر را می‌گیرند. 

وی افزود: این‌ها درصدد این هستند که فسق و فجور را ترویج کنند ولو در کانون مرجعیت و روحانیت، حوزه علمیه قم، فسق و فجوری راه بیندازند که نمونه‌اش در شهرهای دیگر نبوده، این‌ها می‌خواهند یک جریانی به وجود بیاورند که لامذهبی، بی‌دینی، بی‌بندوباری یک‌طرف بایستد، دین یک‌طرف بایستد و این بی‌بندوبار‌ها بیایند به‌عنوان یک جبهه قطب دوم در مقابل دین‌دار‌ها بایستند، آنان از بی‌بندوبار‌ها استفاده کنند و قدرت را به دست بگیرند و الا در شهر قم این بلوا راه انداختن ندارد. 

علم‌الهدی گفت: در قبل از پیروزی انقلاب، در دوران نظام ستم‌شاهی، زنان بی‌حجاب وارد قم که می‌شدند، چادر سرشان می‌کردند، آن‌وقت در چنین قمی که کانون انقلاب است، خیزش‌گاه انقلاب است، خواستگاه این حرکت و انقلاب عظیم اسلامی و انسان‌ساز است، شما می‌آیید چنین فسق و فجوری راه می‌اندازید؟ این حساب‌شده است، این جریان‌ها مانع نهی از منکر هستند و شما مردم متغیر با تمام قدرت بایستید، امام حسین فرمودند «فَإِنّی لا أَرَی الْمَوْتَ إِلاّ سَعادَةً»، تا مرز جان دادن در امربه‌معروف و نهی از منکر مقاومت کنید و دچار عقب‌نشینی نشوید.

کد خبر : ۴۱۷۶۰۵