خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه خبر داد؛

فعالیت ۱۲ دفتر استانی برای صدور ویزای عراق/ ۳ هزار زندانی خارج از کشور داریم

معاون کنسولی و ایرانیان خارج کشور وزیر امور خارجه کشورمان از وجود سه هزار تا سه هزار و ۲۰۰ زندانی ایرانی در خارج از کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن قشقاوی در حاشیه نشست فرمانده ناجا با سفرا و کارداران در تهران گفت: ویزای کربلا هم اکنون در برخی استان‌های کشور همچون تهران، کرمانشاه و خوزستان در حال صدور است و در چند روز آینده ۱۲ دفتر دیگر نیز در دیگر استان‌ها برای صدور ویزای کربلا آغاز به کار خواهد کرد. هزینه ویزای کربلا نیز ۴۰ دلار است.

او در ارتباط با استرداد محکومان از کشورهای تایلند و مالزی توضیح داد: در این زمینه با تایلند به توافقاتی رسیده‌ایم، اما هنوز با مالزی توافقی نداشتیم، البته در سفری که وزیر این کشور داشته؛ قول مطرح کردن این مساله را داده است و رئیس جمهور نیز در چند روز آینده که به مالزی سفر می‌کند؛ این مساله را پیگیری خواهد کرد.

معاون وزیر امور خارجه اظهار کرد: حداکثر ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ ایرانی در خارج از کشور زندانی هستند که آمار بالایی نیست و از این مقدار هر سال یک سوم آزاد یا به کشور منتقل می‌شود.

او در مورد روند مراسم اربعین و تسهیل سفر به عراق با بیان اینکه روند صدور ویزا آغاز شده، گفت: طبق قراری که داریم ۱۲ دفتری که در استان‌ها هستند علاوه بر سفارت و سرکنسولگری فعالیت خود را از چند روز آینده  آغاز خواهند کرد.

قشقاوی با بیان اینکه وزارت امور خارجه و ناجا، ارتباط تنگاتنگی در عرصه‌های داخلی و خارجی دارد، افزود: ما در دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر حضور داریم و ناجا در مبارزه با قاچاق مواد مخدر همکاری گسترده‌ای دارد. نقطه نظرهای ناجا در رابطه با جرم، رفتار با مجرمان و... نیز در این دفتر مطرح می‌شود.

وی اظهار کرد: با ۷۵ کشور جهان در زمینه انتقال محکومین، استرداد مجرمین و معاضدت قضایی در حوزه مدنی و کیفری همکاری داریم و با ۱۵ کشور نیز در حال مذاکره برای همکاری هستیم.

قشقاوی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای روابط دو جانبه در زمینه همکاری‌های قضایی و پلیس با کشورهایی که دارای رابطه هستیم نداریم، ‌چرا که معتقدیم این همکاری ضروری است.

کد خبر : ۴۱۷۰۱۹