خبرگزاری کار ایران

در پی سفر معاون وزیر علوم به ترکیه صورت گرفت؛

بررسی گسترش روابط و همکاری‌های علمی - آموزشی تهران و آنکارا

معاون سازمان امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فن آوری و هیأت همراه در سفر به آنکارا با معاون شورای آموزش عالی ترکیه دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه آموزش عالی تبادل نظر کردند.

به گزارش ایلنا، ابوالحسن ریاضی معاون سازمان امور دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری و هیأت همراه در سفر به آنکارا با حسن ماندال معاون شورای آموزش عالی ترکیه دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه آموزش عالی تبادل نظر کردند.

در این دیدار ریاضی با اشاره به تلاش طرف ایرانی در جهت گسترش همکاریهای دو جانبه در زمینه‌های مختلف آموزش عالی از جمله تبادل استاد و دانشجو، انتقال تکنولوژی در قالب فعالیت‌های دانشگاهی، همکاری‌های علمی و تحقیقاتی بین دانشگاهها، استفاده از ظرفیت‌های موجود دو کشور در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که در یادداشت تفاهم امضا شده در جریان سفر حسن روحانی ریاست جمهوری کشورمان به آنکارا در خصوص آنها توافق شده است، این توافقات را به عنوان نقشه راه در گسترش همکاری‌های دو جانبه برشمرد.

ماندال نیز در این دیدار با اشاره به بیش از پنج هزار نفر دانشجوی ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه گفت: دانشجویان ایرانی از نظر تعداد در رتبه چهارم دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در ترکیه بوده و در دوره دکتری رتبه اول را دارند.

وی ضمن تاکید بر توجه ویژه شورای آموزش عالی ترکیه به توسعه رابطه علمی و آموزشی با ایران، آمادگی و جدیت ترکیه را برای اجرایی کردن توافقات موجود اعلام کرد.

در این ملاقات، مهدوی مدیرکل دانش‌آموختگان وزارت علوم، طالبی معاون مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، صبوری مدیر بین‌الملل دانشگاه تبریز، ابراهیمی کارشناس حقوقی سفارت کشورمان و برخی از مسئولان شورای آموزش عالی ترکیه حضور داشتند.

قرار است در ادامه این سفر ریاضی و هیات همراه از تعدادی از دانشگاه‌های ترکیه در شهرهای آنکارا، استانبول، اسکی شهیر و ساکاریا بازدید کنند.

کد خبر : ۴۱۷۰۰۰