خبرگزاری کار ایران

مقیمی در جمع خبرنگاران:

احزاب دولت را نقد و نظارت کنند/ توضیح در مورد وضعیت استاندار اصفهان

معاون سیاسی و قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه تشکیل خانه احزاب قدم بزرگی بود، گفت: احزاب می‌توانند ما را نقد و نظارت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدحسین مقیمی در حاشیه نشست وزارت کشور با معاونان سیاسی استانداران در مورد برگزاری این نشست با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در طول سال هر سه ماه یک بار همایش معاونان سیاسی را برگزار می‌کنیم چون حوزه‌هایشان گسترده است، باید هماهنگی کامل برقرار شود نقش آن‌ها مهم و زیاد است توقعاتی که در سیاست‌های استان‌ها وجود دارد را به آن‌ها می‌گوییم.

موفقیت‌های دولت ناشی از همکاری مردم است

او در مورد موضوع تکریم ارباب رجوع گفت: وزیر کشور در همایش استانداران بر چند موضوع تاکید کرد مباحث آسیب‌های اجتماعی معیشت مردم و اقتصاد مقاومتی و نقش استانداری‌ها در این زمینه و تکریم ارباب رجوع و آمادگی برای انتخابات سال آینده. در مورد تکریم ارباب رجوع، موفقیت‌های دولت ناشی از همکاری مردم است اگر دولت در کاهش تورم شاخص خوبی داشته نقش مردم تاثیرگذار بوده باید توجه زیادی به پشتیبانی مردم داشته باشیم و تکلیف داریم با ارباب رجوع برخورد مناسبی داشته باشیم؛ این وظیفه ماست انجام وظیفه هم باید صادقانه باشد تا اعتماد مردم به دولت ادامه پیدا کند.

احزاب دولت را نقد و نظارت کنند

معان سیاسی وزارت کشور در مورد موضوع امنیت کشور عنوان کرد: امنیت سیاسی را در انتخابات قبل شاهد بودیم دو انتخابات همزمان با تعداد زیادی داوطلب در اوج نشاط سیاسی برگزار شد در همه حوزه‌های ما انتخابات آرام و با امنیت کامل برگزار شد برای همین تشکر می‌کنم که اقدامات پیشگیرانه خوبی مدیران ما داشتند. مردم نقش خوبی در برقراری نظم انتخابات داشتند، الان هم همه سعی می‌کنند فعالیت‌های انتخاباتی در چارچوب قانون باشد. تشکیل خانه احزاب در این راستا قدم بزرگی بود البته ما هم باید کمک کنیم که احزاب بدانند می‌توانند ما را نقد و نظارت کنند این نیاز به پشتیبانی دارد.

تغییرات در حد کم همیشه وجود دارد

او در مورد تغییرات فرمانداران و استانداران گفت: تغییرات در حد کم همیشه هست. تغییرات هم برخی فرمانداران بازنشسته شدند برخی هم دوست دارند محل کارشان عوض شد. تعداد کمی هم می‌گویند ادامه کار برایشان میسر نیست. سیاست ما در ادامه کار مدیران همراهی با برنامه‌های دولت و کارآمدی است.

توضیح در مورد وضعیت استاندار اصفهان

 مقیمی در مورد تغییر استاندار اصفهان گفت: هر وقت استانداری به دولت معرفی کنیم و تصویب شود، او را اعلام می‌کنیم هر زمان در مورد اصفهان هم دولت تصویب کرد از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

سخنرانی‌های احمدی‌نژاد با عناوینی غیر از انتخابات انجام می شد

او در مورد اینکه آیا غیر از احمدی‌نژاد به فرد دیگر تذکر برای فعالیت‌های انتخاباتی داده شده است گفت: ایشان هم آنقدر فعالیت تبلیغاتی نداشت. به عناوین دیگری می‌رفت سخنرانی می‌کرد. موردی در این خصوص گزارش نشده است. تبلیغات انتخابات یعنی فردی اعلام کند کاندیدا می‌شود اینکه افراد باسابقه قدم بگذارند و توصیه‌هایی کنند همیشه هست.

پیش‌بینی برای تصمیم‌گیری تبلیغات شوراها

مقیمی گفت: دامنه انتخابات شورا‌ها وسیع است شاید در این موارد تبلیغات شود که در این مورد با فرمانداران صحبت شده تذکر دادیم افراد باید خود را برای آمدن در این قضا گرم کنند این طبیعی است و کار احزاب و تشکل‌های سیاسی هم اساسا همین است.

کد خبر : ۴۱۶۹۰۰