خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت امور خارجه:

هیچ موشکی به انصارالله یمن داده نشده است/ آمریکا فرافکنی نکند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی دیگران را متهم نکنند.

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی در واکنش به گفته‌های یک مقام ‌وزارت دفاع آمریکا که در برخی رسانه‌های آمریکایی بازتاب یافت و طی آن ادعا شد موشکی که نیروهای انصارالله یمن با آنها کشتی اماراتی را منهدم کردند، ساخت ایران بوده، ضمن رد این ادعا گفت: آمریکایی‌ها در حالی که بیش از یک سال و نیم از محاصره یمن می‌گذرد و حتی رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم این کشور با مشکلات عدیده روبروست، ادعاهایی را مطرح می‌کنند که جز اعتراف به عجز خود و متحدانشان در مقابل مردم بی‌پناه یمن معنای دیگری ندارد.

او افزود: این ادعا در حالی مطرح می‌شود که بدون تردید در قتل هزاران یمنی بی‌گناه و انهدام زیرساخت‌ها در یمن و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مدارس این کشور از هواپیما‌ها و سلاح‌های آمریکایی استفاده می‌شود و حتی پس از وقوع جنایت‌های جنگی و ضدبشری در یمن، فروش اسلحه به عربستان کماکان ادامه داشته و دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: بهتر است آمریکایی‌ها که خود پرونده بسیار سنگینی در ارسال انواع سلاح و تجهیزات به متجاوزان در حمله به یمن دارند، با فرافکنی دیگران را متهم نکنند.

به گزارش ایلنا، دو مقام دفاعی آمریکا گفته‌اند نیروی دریایی آمریکا در پی حمله موشکی به کشتی اماراتی در دریای عدن سه ناو جنگی به سواحل جنوبی یمن اعزام کرد. آن‌ها مدعی شده‌اند موشک‌های پرتاب شده از طرف ایران به یمن داده شده است.

کد خبر : ۴۱۶۸۶۲