خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در گفت‌وگو با ایلنا:

تخلف شهرداری تهران را تکذیب نمی‌کنم/ لزوم ورود مجلس به موضوع برخورد قهرآمیز با رسانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۷۶۵

نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم برخورد مجلس با برخورد قهرآمیز شهرداری با رسانه‌های منتقد، گفت که به هیچ عنوان بروز تخلف در شهرداری را تکذیب نمی‌کنم.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با انتقاد از برخورد شهرداری تهران با رسانه‌های منتقد این سازمان، گفت: مطمئن باشید که جامعه بهترین ناظر و قاضی است و اگر کسی با رسانه‌ها برخورد غیرمنصفانه و غیرعادلانه کند، بیشتر به خود آسیب می‌رساند.

برخورد غیرمنصفانه و غیرعادلانه به نفع جامعه نیست

او گفت: رفتارهای غیرمنصفانه و غیرعادلانه به نفع جامعه نیست و اگر کسی بخواهد خارج از چارچوب‌های قانونی با یک گروه برخورد کند، بیش از تضعیف طرف مقابل، خود را تضعیف می‌کند.

نتیجه انتخابات نشان داد مردم متوجه تخریب و رفتار غیرمنصفانه هستند

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به نتیجه انتخابات مجلس دهم در پایتخت و برخی دیگر از کلانشهرها یادآور شد: نتیجه چنین رفتارهایی را در انتخابات در سراسر کشور و به‌ویژه تهران دیدیم. در واقع مردم در این انتخابات به‌خوبی نشان دادند که متوجه می‌شوند که تخریب و رفتار غیرمنصفانه چیست.

برخورد غیرمنصفانه با رسانه‌ها و افکار عمومی بیشترین آسیب را به نظام وارد می‌کند

نماینده مردم تبریز در مجلس دهم خاطرنشان کرد: کسانی که با افکار عمومی و به‌ویژه رسانه‌ها غیرمنصفانه برخورد می‌کنند، بیشترین ضربه و آسیب را به نظام و انقلاب وارد می‌کنند؛ چراکه وحدت و انسجام و اجرای کامل قانون زمانی امکان‌پذیر است که با مردم برخوردی صادقانه داشته باشیم.

او گفت: مردم بیش از این‌که به گفته‌ها ما توجه کنند،‌ رفتارمان را در نظر دارند و متوجه رفتارهای غیرصادقانه ما هستند؛ در نتیجه درصورتی که حرفی بزنند اما غیرصادقانه برخورد کنیم، مردم از ما متنفر می‌شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برخورد دوگانه با رسانه‌های منتقد حقوق‌های نامتعارف و املاک نجومی شهرداری گفت: درصورتی که شهرداری تهران مانع از انتشار اخبار شود، بیشتر خود را خراب می‌کند؛ حتی اگر هیچ تخلفی انجام نشده باشد، وقتی مردم می‌بینند که شهرداری با رسانه‌ها برخورد قهرآمیز دارد و در مقابل چرخش آزاد اطلاعات مقاومت می‌کند، گمان می‌کنند لابد تخلفی وجود داشته که شهرداری دست به این برخوردها می‌زند.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که احتمال وجود تخلف در هر سیستمی وجود دارد، گفت: درصورتی که مانع از صحبت درباره چند تخلف یک سیستم شویم، مردم گمان می‌کنند تخلف‌ها چندین برابر بود که این‌گونه با برخورد قهرآمیز مانع از صحبت درباره تخلف‌ها شده‌اند.

لزوم ورود مجلس با برخورد قهرآمیز شهرداری با رسانه‌ها

او یادآور شد: در مجلس کمیسیون فرهنگی دارد، نماینده ناظر مجلس در هیات نظارت بر مطبوعات و همچنین نمایندگان بر سیستم قضایی نظارت می‌کنند و با دستگاه قضا در ارتباط هستند، بنابر این، درصورت نیاز باید این برخوردها مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان موظف هستند که اگر چنین برخوردهایی با رسانه‌ها انجام می‌شود، با آن برخورد کند.

او در واکنش با برکناری یکی از دبیران خبر یک شبکه رادیویی به دلیل انتشار تذکر یکی از نمایندگان در صحن علنی مجلس که به عملکرد شهرداری تهران انتقاد کرده بود، گفت: چندی پیش پس از آن‌که چندین‌بار از بنده برای حضور در برنامه نبض صداوسیما دعوت شد، تمام مسئولان برنامه را تغییر دادند که دیگر از بنده دعوت نشود و متاسفانه چنین مسائلی اتفاق می‌افتد.

تخلف‌های شهرداری تهران را تکذیب نمی‌کنم

پزشکیان در پایان در واکنش به این‌که آیا تخلف‌های شهرداری تهران که ازسوی برخی از نمایندگان در حال پیگیری است، گفت: به هر حال بروز تخلف در شهرداری غیرممکن نیست و من نیز به هیچ‌وجه این مسئله را تکذیب نمی‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز