خبرگزاری کار ایران

وزیر دفاع:

دولت مصمم است اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: ممکن است به لحاظ قانونی محدودیت‌هایی وجود داشته باشد اما دولت عزم خود را جزم کرده و مصمم است که با رفع این موانع، اهداف اقتصاد مقاومتی را محقق کند.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان که در بیستمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان سخن می‌گفت، تاکید کرد: در صورتی که در شهرستان‌ها و استان‌ها عزمی برای اجرای برنامه‌ها وجود نداشته باشد و موانع را بهانه اجرا نکردن اعلام کنند، تلاش دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به نتیجه‌ای نخواهد رسید. 

وی خاطرنشان کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی به وجود آمده تا شکل کار در آن، به شیوه‌های عادی و مرسوم نباشد. فرمانده موضوعی را مشخص و در یک زمانبندی تعیین شده، نتیجه آن را از متولیان مطالبه کند. باید در کنار تمام این تلاش‌ها و اقدامات مراقب بود تا منابع در جای خود هزینه شود. 

وزیر دفاع افزود: اقتصاد مقاومتی همواره مورد تاکید رهبری بوده و این موضوع نشان دهنده مطالبه پایدار و جدی معظم له از مدیران کشور است. 

وی گفت: در صورتی که قانونی محدودیت در اجرای مطالبات رهبری ایجاد کرده است، قانون باید اصلاح شود. مقام معظم رهبری اعلام کرده‌اند که اگر مسئولان وارد صحنه شوند، معظم له نیز از تمام توان خود در این مسیر استفاده می‌کند. 

دهقان خاطرنشان کرد: با این نگاه رهبر معظم انقلاب، زمینه اقدام و عمل را فراهم می‌سازند و نباید این فرصت ایجاد شده را به هدر داد. 

وزیر دفاع گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی سرلوحه فعالیت‌های دولت قرار دارد و پیش از همه برنامه‌های دستگاه‌ها، اجرایی می‌شود. مجلس مصمم است ارزیابی کند تا لوایح دولت با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم‌خوانی داشته باشد. 

وی ادامه داد: بناست تمام محدودیت‌هایی که برای سایر پروژه‌ها وجود دارد، برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشود. کمیته‌هایی ذیل اقتصاد مقاومتی تشکیل شده‌اند تا اقدامات درستی انجام و تصمیم‌های صحیحی اتخاذ شود. 

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: افرادی که برای اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصاد مقاومتی همکاری نمی‌کنند، حق اشغال پست فعلی را ندارند. استانداران باید از مسئولان بخواهند و آنان موظف هستند تا اجرا کنند. 

دهقان اظهار کرد: نمی‌توان یک کار متحول کننده را به مدیرانی سپرد که اراده‌ای برای اجرای کار ندارند. در این کار نیاز به سرعت، صحت و دقت در عمل داریم و این کمیته‌ها تضمین کننده این هستند که کار و تصمیم نا‌بجایی گرفته نشود. 

وزیر دفاع با بیان اینکه از مردم باید در همین مسیر استفاده کرد، یادآور شد: در صورتی که مردم به درستی در این زمینه توجیه شوند، می‌توانند بسیاری از زمینه و نیاز‌ها را تامین کنند. 

وی در ادامه این جلسه به لزوم اطلاع رسانی مناسب از اقدامات انجام شده، تاکید کرد و خواستار بهره گیری از تمام زمان و فرصت باقی مانده در آخرین سال از این دوره دولت شد. 

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: در مدت باقی از عمر دولت یازدهم، کشور نیاز جدی به آرامش در جامعه دارد و همه مسئولان باید همت کنند تا این فضای آرام دست خوش تغییر و نوسان نشود. 

دهقان خاطرنشان کرد: وحدت و انسجام در این مدت باقی مانده باید ایجاد و از هر گونه دو دستگی و چندقطبی شدن جامعه جلوگیری شود، چرا که دو دستگی نتیجه‌ای جز یاس و نا‌امیدی ندارد. 

وی با بیان اینکه رسانه‌ها از عملکرد و اقدامات دولت اطلاع رسانی کنند، ادامه داد: اطلاع رسانی به نحوی باشد که امید را در مردم تقویت نماید. نمی‌خواهیم فعالیت‌های دولت را به صورت نادرست بزرگنمایی کنیم، اما فعالیت‌هایی که انجام می‌شود، باید به اطلاع مردم برسد. باید با اطلاع رسانی از اقدامات انجام شده، مردم را درگیر کارهایی کنیم که امید را بیش از پیش در مردم زنده کند. 

دهقان گفت: استاندار محترم لیستی از پروژه‌ها و برنامه‌های در دست انجام این ستاد را آماده و برای بررسی، زمان بندی، اجرا و بهره برداری برنامه ریزی کند. 

وزیر دفاع یادآور شد: همه مسائل و مشکلات می‌تواند در خود استان مرتفع شود و این گونه نیست که ارجاع به مرکز مشکل را سریع‌تر حل نماید. در شرایطی که اقتصاد مقاومتی مطرح شده، بناست با نگاه متفاوتی همراه با انگیزه، تحرک، نگاه حل مساله و تلاش بیش از روال عادی در میان مسئولان رواج داشته باشد. 

وی اظهار کرد: مسئولان و مجریان باید نگاه خود به اجرای برنامه‌ها را تغییر دهند و هر آنچه را که آغاز کرده‌اند، به سامان برسانند. ادارات کل متعهد شوند که از افراد دارای تعهد و اهلیت برای اجرای برنامه ریزی‌ها استفاده شود تا کار‌ها را بر اساس زمانبندی و هدف گذاری‌های انجام شده، به نتیجه برساند. 

جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ادامه داد: باید موانع را برطرف ساخت و از هدر رفتن زمان جلوگیری نمود تا بتوان مشکل را حل کرد. 

وزیر دفاع گفت: ما نمی‌خواهیم منابع بانکی به هدر برود و بر همین اساس ستاد اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است تا با برنامه ریزی بتوان منابع را درست هزینه کرد و در مسیر صحیح قرار داد. 

وی اضافه کرد: باید منابع را به سمتی هدایت کرد که منجر به اشتغالزایی، کاهش نرخ بیکاری، تثبیت اشتغال موجود و افزایش تولید بازار محور شود. 

دهقان گفت: در صورتی که تولید در چرخه مصرف قرار نگیرد، به خودی خود، از بین می‌رود. 

وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: بناست در ستاد اقتصاد مقاومتی کاری انجام شود که نتیجه و استمرار داشته باشد.

کد خبر : ۴۱۶۴۳۱