خبرگزاری کار ایران

جهانگیری:

ظرفیت‌های لازم برای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

جلسه دیدار مجمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد با معاون اول رییس جمهور عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه استان کهگیلویه و بویراحمد را استانی پراستعداد توصیف کرد و گفت: این استان از ظرفیت‌های فراوانی برخوردار است اما متاسفانه از نظر توسعه جزو استان‌های کمتر توسعه یافته است.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه ظرفیت‌های مورد نیاز برای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، اظهار داشت: این استان از منابع طبیعی مختلف نظیر نفت، گاز، زمین حاصلخیز برخوردار است و با وجود نیروی انسانی تحصیلکرده، بسترهای لازم برای توسعه این استان فراهم است.

وی بر ضرورت تکمیل زیرساخت‌ها و زیربناهای استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و افزود: یکی از پیش نیازهای توسعه، تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقل است و با راه اندازی این گونه زیرساخت‌ها همچون راه، راه آهن و فرودگاه در این استان، بخش زیادی از پیش نیازهای توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد فراهم خواهد شد.

جهانگیری همچنین با اشاره به ارائه گزارش استاندار کهگیلویه و بویراحمد و نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات استان از معاون نظارت و هماهنگی خود خواست جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط برگزار و نیازهای استان را در بخش‌های مختلف نظیر آب، صنعت، کشاورزی، پتروشیمی و طرح‌های آبیاری تحت فشار مورد بررسی قرار دهند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه معاون علمی و فناوری رییس جمهور به عنوان جانشین رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان کهگیلویه و بویراحمد منصوب شده است، گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های خوبی در حوزه تولید گیاهان دارویی برخوردار است و با توجه به منابع و ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری رییس جمهور در این رشته، امیدوارم شاهد توسعه تولید گیاهان دارویی در این استان باشیم.

وی همچنین خواستار برگزاری همایش برای معرفی ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در این استان شد و گفت: با برگزاری چنین همایش‌ها و معرفی ظرفیت‌های استان امیدوارم شاهد حضور سرمایه گذاران در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

در این جلسه که معاون رییس جمهور در امور مجلس نیز حضور داشت، استاندار کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از وضعیت استان ارائه کرد و گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد نیازمند توجه ویژه است تا بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.

وی همچنین به ارائه گزارشی از مسائل و مشکلات استان پرداخت و پیشنهادات خود را برای رفع این مشکلات مطرح کرد.

نمایندگان مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست با بیان اینکه سفر استانی رییس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد بارقه‌های امید را در دل مردم این استان زنده کرده است خواستار اجرایی شدن دستورات رییس جمهور و مصوبات این سفر شدند.

نمایندگان مردم این استان همچنین با بیان اینکه ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت تدبیر و امید بدرستی احصاء شده است بر لزوم توجه هرچه بیشتر به تکمیل زیرساخت‌های این استان تاکید کردند.

کد خبر : ۴۱۶۳۸۳