خبرگزاری کار ایران

کساییان به ایلنا خبر داد؛

قلعه‌نوعی رضایت داد/ روزنامه قانون مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران از بررسی پرونده‌های روزنامه خبرورزشی و روزنامه قانون خبر داد.

علی اکبر کساییان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به جلسه امروز دادگاه مطبوعات یادآور شد: در جلسه امروز به اتهامات روزنامه خبرورزشی به مدیر مسئولی علیرضا معزی قرار بود رسیدگی شود که در ابتدای این جلسه شاکی خصوصی وی که آقای قلعه‌نوعی بود رضایت داد و شکایت خود را پس گرفت.

او افزود: در بخش دوم به اتهامات روزنامه قانون به مدیر مسئولی مهناز مظاهری رسیدگی شد و بر همین اساس در اولین مورد به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آرا مجرم شناخته شد همچنین بابت شکایت سپاه پاسداران نیز در همین مورد اتهامی مجرم شناخته شد.

سخنگوی هیات منصفه مطبوعات استان تهران یادآور شد: در دومین مورد این مدیرمسئول به اتهام توهین به نهادهای دولتی بایت درج کاریکاتور با اکثریت آرا مجرم شناخته شد و در مورد دیگری در خصوص اتهام توهین به مقدسات با اکثریت آرا مجرم دانسته نشد.

او ادامه داد: هیات منصفه مطبوعات استان تهران همچنین در مورد اتهام آقای محسن خدابخشی بابت مصاحبه و نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم ندانست. ضمنان هیات منصفه مطبوعات استان تهران در این مورد با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف ندانست.

کساییان عنوان کرد: در سومین مورد در خصوص پایگاه خبری شهیدنیوز اتهام مدیرمسئول آن نشر مطالب خلاف واقع و افترا قید شده بود که این رسانه هم در هر دو مورد با اینکه شاکی خصوصی آن از جانبازان بود، مجرم شناخته نشد.

به گزارش ایلنا، جلسه امروز دادگاه مطبوعات در شعبه ۶ کیفری ۱ استان تهران و به ریاست قاضی شقاقی برگزار شد.

کد خبر : ۴۱۶۰۲۷