خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله محمد یزدی:

کسی حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد قم را بپذیرد/ وزیر ارشاد، احیاگر کنسرت در قم بوده است

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کسی حق ندارد عذرخواهی مدیرکل ارشاد قم را بپذیرد، گفت: وزیر ارشاد، احیاگر کنسرت در قم بوده است.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمد یزدی در جمع خبرنگاران در محل جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به برگزاری مسابقات ورزشی در ایام تاسوعا و عاشورا گفت: انقلاب ما هر چه دارد از سید الشهداء (ع) و مکتب آن حضرت (ع) دارد و جا دارد وزیر ورزش و مسئولین ورزشی کشور در محاسبات خود در عدم برگزاری این مسابقات دقت بیشتری نمایند و اگر هزینه‌ای نیز دارد به خاطر اسلام، انقلاب و احترام به حضرت سیدالشهداء هزینه‌ها را بپردازند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری کنسرت اخیر در شهر مقدس قم با اشاره به وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به آقای جنتی گفت: روشی که در پیش گرفته‌اید، دولت را تضعیف می‌کند زیرا عملکرد شما در طول دوره وزارت مشتمل بر بعضی منکرات بوده است.

یزدی با بیان اینکه وزیر ارشاد، احیاگر کنسرت در قم بوده، خاطر نشان ساخت: هیچ روزی نبوده است که وزیر ارشاد برنامه‌ای برای بزرگداشت یک خواننده، یا نوازنده یا پیشکسوت نداشته باشد و من مانند سایر اعضای جامعه مدرسین به این عمل اعتراض شدیدی دارم و اگر فیلم مذکور را ندیده بودم، شاید چنین تصمیمی نمی‌گرفتم.

آیت الله یزدی با اشاره به عذر خواهی مدیر کل ارشاد قم خاطر نشان ساخت: هیچ کسی حق ندارد عذر خواهی وی را بپذیرید، بلکه باید استعفا دهد و از قم برود چرا که در این کار نه تنها حرمت یک مکان؛ بلکه حرمت حرم حضرت معصومه (س)، مرجعیت و روحانیت شکسته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه، او افزود: باید به رئیس جمهور محترم گفت: غیرت روحانیت و لباساتان ایجاب می‌کند که اگر چنین چیزهایی را شنیدید نتوانید تحمل کنید و در برابر آن عکس العمل نشان دهید.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلاب ما هر چه دارد از سید الشهداء (ع) و مکتب آن حضرت (ع) دارد و جا دارد وزیر ورزش و مسئولان ورزشی کشور در محاسبات خود در عدم برگزاری این مسابقات دقت بیشتری کنند و اگر هزینه‌ای نیز دارد به خاطر اسلام، انقلاب و احترام به حضرت سیدالشهداء هزینه‌ها را بپردازند.

یزدی اضافه کرد: مطلع شدم وزیر ورزش برای جابجا کردن بازی ایران و کره جنوبی تلاش‌ها و نامه‌نگاری‌هایی انجام داده است. خطاب به وزیر ورزش می‌گویم شما در سایه همین احترام‌ها به محرم و صفر به وزارت رسیده‌اید، نظام ما هم در همین محرم و صفر محقق شد.

او ادامه داد: این همه شهید در این انقلاب به شهادت رسیده‌اند تا این کشور این حرمت‌ها را حفظ کند و همه چیز ما از محرم و صفر است. اگر قرار باشد به همین راحتی نسبت به این موضوع بی‌حرمتی شود، حرمتی باقی نخواهد ماند. ممکن است بگویند بازی نکردن هزینه‌هایی دارد اما باید هر هزینه‌‌ای داد تا حرمت‌ها حفظ شود.

ادامه دارد ...

کد خبر : ۴۱۵۹۱۱