خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی:

برنامه‌های کوتاه‌مدت تغییری در اقتصاد کشور به وجود نمی‌آورد

وزیر کشور تاکید کرد که برنامه‌های کوتاه‌مدت تغییری در اقتصاد کشور به وجود نمی‌آورد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بیست و نهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان در مشهد گفت: موضوع اقتصاد مقاومتی، صرف اقتصاد نیست بلکه باید به ابعاد امنیتی، سیاسی و اجتماعی آن توجه شود.

وی با بیان اینکه نگران تهدیدها نیستیم، متذکر شد: قدرت مقابله و استقامت ما به گونه‌ای است که دشمنان تصور نمی‌کنند اما داخل ضعف‌هایی داریم که اگر جبران نشود می‌تواند زمینه‌ توطئه دشمنان را فراهم کند.

وزیر کشور با اشاره به توجه به اقتصاد مقاومتی به عنوان یک محور دفاعی در برابر تهدیدها گفت: باید وضعیت کشورهای همسایه را بررسی کرد. همه کشورهای استکباری دنبال این هستند در ایران اتفاقی رخ دهد. البته ما نگران تهدیدها نیستیم و پای انقلاب‌مان ایستاده‌ایم اما به این معنی نیست که مسائل را جدی نگیریم.

رحمانی فضلی همچنین با بیان اینکه مردمی بودن لازمه اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید مردم در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شوند چراکه در هیچ عرصه‌ای بدون ورود مردم پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وزیر کشور با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی صورت گرفته استان و برنامه‌ریزی دقیق و ترسیم طرح مفید اقتصادی افزود: باید روش‌های تجهیز نیروی مردم و منابع اعم از تکنولوژی علمی و مالی به روز باشد. باید در خراسان برنامه‌ای منسجم جهت اجرای اقتصاد مقاومتی داشته باشیم.

وی با اشاره به توانمندی‌های استانداران در شناخت استان و منابع استان اظهارداشت: آمادگی کامل برای مدیریت هدفمندی یارانه‌ها در استان‌ها را داریم. باید روی سایر روش‌های تامین مالی برنامه‌ریزی کرد و یک راه آن استفاده از مشاوران برجسته و دارای تجربه مفید و علاقه‌مند به مسائل است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت مردم را در چرخه تولید جدی گرفت و این موضوع نیاز به مطالعات اساسی دارد.

وزیر کشور با تاکید بر گفتمان‌سازی در مدارس و دانشگاه‌ها اظهارداشت: تمام مراکز باید در رابطه با گفتمان‌سازی برنامه داشته باشند چراکه قرار است همه وارد این عرصه شوند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برنامه‌های کوتاه‌مدت تغییری در اقتصاد کشور به وجود نمی‌آورد بر لزوم توجه به ابتکار و نوآوری در زمینه‌های پیشرفت و رسیدن به اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

وی با اشاره به توافقات صورت گرفته با افغانستان از جمله تغییر کشت تریاک اظهارداشت: مقرر شده طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با ورود به افغانستان نسبت به تغییر کشت این محصول وارد شویم و این زمینه خوبی برای فعالیت خراسان رضوی است که از این استان انتظار می‌رود طرح مناسب برای این مهم با حضور تمام اقتصاددانان طراحی کنند.

کد خبر : ۴۱۵۱۷۹