خبرگزاری کار ایران

جلالی در دیدار با رییس مجلس سوریه:

خبر پیروزی ملت و دولت سوریه بر تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک شنیده می‌شود

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه گروه‌های تروریستی منطقه پشتیبان‌هایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارند، گفت: خبر پیروزی ملت و دولت سوریه بر تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک شنیده خواهد شد.

به گزارش ایلنا،  کاظم جلالی در دیدار با هدیه خلف عباس رییس مجلس سوریه با اشاره به ظلم‌های وارد آمده بر دولت و ملت سوریه گفت: امروز منطقه به دلیل حضور تروریست‌ها در وضعیت ناامنی قرار گرفته است که خروج از آن نیازمند تعامل کشورهای منطقه بدون دخالت کشورهای فرامنطقه است.

وی با بیان اینکه بحران سوریه باید از مسیر سیاسی خود به انتها رسد، تصریح کرد: دخالت‌ها و حمایت‌های برخی رژیم‌های منطقه و فرامنطقه باعث شده است تا تروریست‌ها مورد حمایت مالی و تسلیحاتی قرار گیرند و به جنایت‌های خود ادامه دهند. 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مستشاری نیروهای ایران در سوریه، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حال دفاع از ملت مظلوم و بی‌دفاع سوریه در مقابل ترورریست‌هاست. 

وی با تاکید بر اینکه گروه‌های تروریستی منطقه پشتیبان‌هایی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دارند، یادآور شد: امروز وابستگی تروریست‌ها به برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای برای افکار عمومی هم آشکار شده است، در حالی که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا عنوان می کرد که تروریست‌ها از حمایت برخی کشورها برخوردار هستند و نسبت به گسترش و نفوذ آنها هشدارهای لازم را به جامعه بین‌الملل اعلام کرده بود. 

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی‌های بدست آمده ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها، تاکید کرد: بر اساس اقدامات صورت گرفته در برهه اخیر، خبر پیروزی مردم و نیروهای مسلح سوریه بر تروریست‌ها در آینده‌ای نزدیک شنیده خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در کنار مردم و دولت قانونی سوریه خواهد بود، یادآور شد: امروز تروریست معضل اساسی منطقه و جهان است که مبارزه با آن نیازمند عزم و اراده جدی کشورها در برخورد صادقانه با این پدیده شوم است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قربانیان اصلی تروریست در دنیا همواره اعلام کرده است که اعمال تروریستی به هر شکل و نحوی و در هر کجایی از دنیا محکوم است. 

هدیه خلف عباس رییس پارلمان سوریه نیز در این نشست، گفت: از مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران برای حمایت و همراهی با ملت و دولت سوریه در مبارزه با تروریست‌ها تشکر می‌کنم. 

وی افزود: اقدامات تروریست‌ها در سوریه جنگ ظالمانه‌ای است که با حضور تروریست‌هایی از بیش از ۸۰ کشور دنیا صورت گرفته است که امیدوارم در آینده‌ای نزدیک این اقدامات شوم پایان پذیرد. 

رییس مجلس سوریه با بیان اینکه آشتی ملی در سوریه در حال وقوع است، تاکید کرد: روند اتفاقات رخ داده در سال اخیر در سوریه نشان از پیروزی قریب الوقوعی دارد و امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک پیروزی سوریه بر تروریست‌ها را با دوستان ایرانی جشن بگیریم. 

وی در ادامه این نشست از جلالی خواست تا تجارب جمهوری ایران در تاسیس مرکز پژوهش‌های مجلس و تقویت آن را در اختیار پارلمان سوریه قرار دهد. 

هدیه خلف عباس در پایان تاکید کرد: سوریه در دوران بازسازی پس از پیروزی بر تروریست‌ها نیازمند تقویت بعد پژوهش پارلمانی است.

کد خبر : ۴۱۵۰۸۰