خبرگزاری کار ایران

داوری در گفت‌وگو با ایلنا:

احمدی‌نژاد گفت از رهبری تبعیت می‌کنم/ در انتخابات شوراها هم ورود نمی‌کنیم

یکی از افراد نزدیک به احمدی‌نژاد گفت: بر اساس فرمایش‌های رهبری هرگونه فعالیت انتخاباتی از سوی آقای احمدی‌نژاد و حامیان او تعطیل است.

عبدالرضا داوری در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد نامه احمدی‌نژاد به رهبری، گفت: روز گذشته متنی منتسب به دفتر آقای احمدی‌نژاد منتشر شد که این متن کذب محض و دروغ بود. اما نامه‌ای که امروز آقای جوانفکر از آن صحبت کردند، درست است.

او در مورد برداشت‌های صورت گرفته از فرمایش‌های رهبری افزود: ما مفسر فرمایش‌های رهبری نیستیم. اظهارات رهبری کامل، واضح و شفاف بود. ایشان نظرشان را اعلام کرده‌اند و فایل صوتی و تصویری آن هم موجود است.

داوری تاکید کرد: موضوع کاندیداتوری آقای احمدی‌نژاد امروز دیگر تمام‌ شده است. توصیه رهبری برای ما فصل‌الخطاب است. آقای احمدی‌نژاد هم اعلام کرده که از توصیه‌های رهبری تبعیت خواهد کرد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در این‌صورت احمدی‌نژاد در انتخابات شوراها حضور خواهد داشت یا خیر، خاطرنشان کرد: خیر. بر اساس فرمایش‌های رهبری هرگونه فعالیت انتخاباتی از سوی آقای احمدی‌نژاد و حامیان او تعطیل است.

به گزارش ایلنا، داوری همچنین در یادداشتی این موضوع را چنین تحلیل کرده است:

بر اساس روایتی که دکتر احمدی نژاد از جلسه مورخ ۹ شهریور خود با رهبر معظم انقلاب طی نامه اخیر مطرح کرده اند، سه نکته ناگفته آشکار شد:

نکته اول- دکتر احمدی نژاد در این جلسه، صرفا گزارشی از برنامه های تببین گفتمان انقلاب در سراسر کشور را ارائه کرده و سخنی در مورد کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری آینده و استمزاج در این زمینه را مطرح نکرده اند و رهبر معظم انقلاب بعد از گزارش ایشان، مطالبی را در مورد عدم کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد توصیه نموده اند.

نکته دوم- دکتر احمدی نژاد در همان جلسه خصوصی و فی المجلس تبعیت خود را از توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد عدم کاندیداتوری اعلام کرده اند.

نکته سوم- توصیه رهبر معظم انقلاب با استفاده از واژه "این دوره" همراه بوده و به این معناست که توصیه ایشان در مورد عدم کاندیداتوری دکتر احمدی نژاد، صرفا محدود به انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ است.

کد خبر : ۴۱۴۴۶۷