خبرگزاری کار ایران

بنیادی در صحن علنی:

اصلاح را از خودمان شروع کنیم/ از حضور در جهان و پیوستن به FATF نترسیم

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد مالی FATF شفاف‌سازی درونی و بیرونی را به دنبال خواهد داشت و به یقین انزواطلبی به ضرر ما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، بهروز بنیادی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به گزارش وزیر امور اقتصادی و دارایی که در ارتباط با پیوستن به قرارداد همکاری مالی FATD ارائه شد، گفت: مردم ما ۷ اسفند سال جاری به دلیل رفتارهای غیرمنطقی مجلس گذشته که علیه دولت یازدهم انجام می‌داد، تصمیم به یک خانه‌تکانی اساسی گرفتند، اما متاسفانه امروز همچنان بر طبل اختلاف می‌کوبیم بدون اندک توجهی به مطالعات نظام و دولت در اخذ و افزایش نقش ایران در سطح جوامع بین‌المللی.

نماینده اصلاح‌طلب مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به گفته مقام معظم رهبری نیاز امروز ما وحدت است، ادامه داد: جهان با ظهور تکنولوژی‌های نوین به یک دهکده تبدیل شده است، ما نمی‌توانیم فارغ از اصول حاکم بر این دهکده جهانی زندگی کنیم، بنابر این وقتی تمام کشورها در معاهدات بین‌المللی حضور فعال دارند، به یقین انزواطلبی به ضرر ما خواهد بود و عدم عضویت ما در WTO ضررهای بسیاری در بخش صادرات برای ایران به همراه دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید در مجلس خاطرنشان کرد: درصورتی که امروز مجلس به برجام رای داده است، باید آن را به بهترین شکل در سطح جهانی و مشارکت جهانی به بهره‌برداری برسانیم.

او ادامه داد: اکنون که جامعه به ثبات نزدیک شده و در راه اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم، پیوستن به FATF ما را در مباحث بیرونی و جهانی اقتصاد به اهدافمان می‌رساند و باید از این رهگذر زمینه جذب سرمایه‌گذاری خارجی که سالانه بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار است را فراهم کنیم.

بنیادی در پایان با بیان این درخواست که لیست افراد و بنگاه‌های مورد تحریم و گردش مالی آنها را به مردم ارائه کنید، گفت: قرارداد مالی FATF شفاف‌سازی درونی و بیرونی را به دنبال خواهد داشت. این در حالی است که برخی از این شرکت‌ها به طور کل مخالف با اصل ۴۴ قانون اساسی تشکیل شده‌اند، بنابر این معتقدم ابتدا باید از اصلاح خودمان شروع کنیم و از حضور در جهان و پیوستن به FATF نترسیم.

کد خبر : ۴۱۴۳۷۶