خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

مستکبران برای فروش سلاح‌های خود در منطقه ناامنی‌ ایجاد می‌کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: مستکبرین برای فروش سلاح‌های خود و تامین امنیت رژیم صهیونیستی این ناامنی‌ها را به وجود آورده‌اند و ما برای مقابله با این تهدیدات باید بصیرت داشته باشیم، چراغ راهنمای ما در این راه پیروی از خط ولایت است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز امیر دریادار سیاری در ستاد نیروی دریایی ارتش در جمع کارکنان این نیرو ،ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز سالروز شکست حصر آبادان است، دشمنی که می‌خواست ۳ روزه خرمشهر را بگیرد در این کار ناتوان ماند و تصمیم گرفت خرمشهر را دور بزند و در تاریخ ۱۹ مهر ۵۹ به سمت آبادان حرکت کرد و در تاریخ ۹ آبان توانست از بهمنشیر عبور کند و وارد کوی ذوالفقاری شود ولی در آن جا با مقاومت شدید نیروهای ایرانی روبرو شد و از کوی ذوالفقاری عقب‌نشینی کرد.

وی افزود: البته حصر آبادان کامل نشد و حدود ۳۳۰ درجه بود ولی ۳ جاده منتهی به آبادان در دست بعثی‌ها بود و فقط یک راه دیگری وجود  داشت که باز بود و آن راه آبی بود که نیروی دریایی ارتش به وسیله هواناوها و بالگردهای خود امکانات و نیرو به آبادان می‌رساند که در این جا نقش نیروی دریایی در شکست حصر آبادان مشخص می‌شود،این حصر از آبان ۵۹ تا ۵ مهر ۶۰ ادامه داشت که پس از فرمان امام خمینی(ره) برای شکست حصر آبادان و با تلاش رزمندگان این حصر شکسته شد.

فرمانده نداجا افزود: علت اصلی که رژیم بعث به خاطر آن جنگ را بر ما تحمیل کرد، شکست دادن انقلاب بود ،چون از صدور انقلاب اسلامی ایران می‌ترسید و علت‌های فرعی دیگر آن رفع خفگی ژئوپلیتیکی دریایی و افزایش سواحل و حاکمیت کامل بر اروندرود بود.

وی افزود: پس از انقلاب اسلامی، خارجی‌هایی که در کشور بودند مجبور به ترک کشور شدند و بنابراین دست آن‌ها از منابع کشور کوتاه شد و همین عامل باعث شد که آن در صدد سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بربیایند ،ایجاد اختلاف قومی و مذهبی، تحریک خائنان داخلی به جدایی‌طلبی ،ترورهای گسترده و پس از آن، جنگ تحمیلی هشت ساله از نمونه تلاش‌های آن‌ها برای ضربه زدن به ایران است.

دریادار سیاری خاطر نشان کرد:یکی از منافع مستکبرین در ایران، عضویت ایران در ناتو بود، تا ایران بتواند در مقابل شوروی بایستد تا این کشور نتواند به دریای عمان دست پیدا کند ولی پس از انقلاب ایران از ناتو خارج شد.

وی افزود: کشورهای غربی، پشتیبانی کامل اطلاعاتی و تجهیزاتی از صدام می‌کردند، می‌شود گفت که ۲۷ کشور به رژیم بعثی کمک مستقیم می‌کردند و حتی جهان دو قطبی آن زمان که مشکلات بزرگی با هم داشتند برای کمک به بعث در مقابل ایران، تک قطبی شده بودند و پیوند نامبارکی با هم پیدا کرده بودند، این در حالی است که از ورود سیم خاردار هم به ایران جلوگیری می‌کردند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: رژیم بعث قصد داشت شمال خلیج فارس را از ایران بگیرد و ایران را محاصره دریایی کند ،ولی نه تنها آن‌ها نتوانستند این کار را انجام دهند بلکه نیروی دریایی ارتش توانست عراق را محاصره دریایی کند و در عملیات مروارید در ۷ آذر، توانست نیروی دریایی عراق را نابود کند و بسیاری از تجهیزات آن را منهدم کند.

وی افزود: هم پیمانان صدام پس از آن تلاش کردند با ارسال تجهیزات دریایی به عراق، نیروی دریایی این کشور را احیا کنند ولی از آن‌جا که خلیج فارس و تنگه هرمز در کنترل ما بود ،نگذاشتیم این تجهیزات به دست صدام برسد و سیادت دریایی ما حفظ شد.

دریادار سیاری ادامه داد: پس از نابودی نیروی دریایی دشمن وظیفه ما اسکورت کشتی‌های تجاری بود، که توانستیم ۱۰ هزار کشتی را اسکورت کنیم و از بنادر و پایانه‌های نفتی حفاظت کنیم تا مشکلی در صادرات و واردات کشور ایجاد نشود، برای مثال ناوهای کهنمویی و میلانیان در راه همین اسکورت و محافظت از بنادر و پایانه‌ای نفتی آسیب شدیدی دیدند .

دریادار سیاری در پاسخ به این مساله که چرا در جنگ، خود را پیروز می‌دانیم گفت: نشانه پیروزی ما در جنگ در ابتدا این است که دشمن به اهداف خود مبنی بر نابود کردن انقلاب اسلامی و جدا کردن خوزستان از ایران دست پیدا نکرد، همچنین امام خمینی(ره) در این رابطه فرمودند نتیجه جنگ این بود که ما مظلومیت خود را اثبات کردیم و تزویر دشمن را برملا کردیم و ابهت ابرقدرت‌های دنیا را شکستیم.

امیر دریادار سیاری با اشاره به ناامنی موجود در منطقه غرب آسیا گفت: با وجود ناامنی‌های گسترده که توسط استکبار در این منطقه ایجاد شده است ،ایران کشور امنی است که باید به خاطر این مساله شکرگذار باشیم و برای حفظ این امنیت وحدت و انسجام خود را حفظ کنیم.

وی افزود: مستکبرین برای فروش سلاح‌های خود و تامین امنیت رژیم صهیونیستی این ناامنی‌ها را به وجود آورده‌اند و ما برای مقابله با این تهدیدات باید بصیرت داشته باشیم، یعنی حق و باطل را بشناسیم و چراغ راهنمای ما در این راه پیروی از خط ولایت و حفظ وحدت است، باید توان رزمی، آموزش و مهارت خود را حفظ و ارتقا بدهیم تا بازدارندگی ایجاد کنیم تا هیچ دشمنی جرات حمله را به خود ندهد.

کد خبر : ۴۱۴۱۶۱