خبرگزاری کار ایران

عثمانی در گفت‌وگو با ایلنا:

ریشه‌کنی فساد با بازداشت از بین نمی‌رود/ دولت در مبارزه با فساد لاپوشانی نکرده است

عضو هیات رئیسه مجلس دهم به ارائه گزارش‌های متعدد مالی مبارزه با فساد توسط دولت اشاره کرد و گفت: در این زمینه دولت روحانی عملکرد خوبی داشته است.

محمدقسیم عثمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر اینکه یکی از نقاط قوت دولت یازدهم این بود که در زمینه ارائه گزارش به مردم خوب عمل کرده، تصریح کرد: دولت در زمینه افشای فسادهای گذشته عملکرد قابل تقدیری داشته است؛ هر چند می‌توانست این مسائل را لاپوشانی کند.

او افزود: اگر بخواهیم فساد در کشور نباشد، باید مجاری فساد را با اصول علمی و کارشناسی ببندیم که اگر کسی خواست فساد کند نتواند، اما متاسفانه ساختار  اقتصادی کشور به شکلی شده که حتی افراد سالم هم با دیدن این ساختار مریض تحریک به سوءاستفاده می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس افزود: با بازداشت، مصادیق ریشه فساد از بین نمی‌رود و برای ریشه‌کنی فساد باید ساختار مالی و اداری کشور را به شکلی طراحی کنیم که کسی نتواند مرتکب فساد شود. در سیستم درست، افراد نمی‌توانند فساد کنند و در مقابل در سیستم نادرست افراد امکان رفتار صحیح را پیدا نمی‌کنند.

عثمانی ابراز داشت: البته کسی که مرتکب فساد شده، باید تاوان خطای خود را پرداخت کند اما مبارزه با ریشه‌های فساد همکاری سه قوه را می‌خواهد و هیچ کدام از سه قوه به تنهایی نمی‌توانند ساختار اداری کشور را تغییر دهند.

کد خبر : ۴۱۴۱۴۰