خبرگزاری کار ایران

رییس ستاد کل نیروهای مسلح:

روس‌ها به دنبال کمک ایران برای دستیابی به دانش ساخت پهبادهای دوربرد هستند

رئیس ستادکل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها به دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند، آمریکایی‌ها این علم را دارند و شاید رژیم صهیونیستی به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرلشگر محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵ _۹۶ در دانشگاه عالی دفاع ملی، ضمن اشاره به اینکه بسیاری از علوم از جنگ‌ها بیرون آمده‌اند، گفت: امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند، باشد.

سرلشکر باقری ادامه داد: امروز پهپادهایی با برد بلند، مقرهایی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی قرار می‌دهند که علم این پهپادها انحصارا در اختیار یکی دو کشور است.

وی افزود: روس‌ها به دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای دوربرد هستند،  آمریکایی‌ها این علم را دارند و شاید رژیم صهیونیستی به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردار باشد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه دانشگاه عالی دفاع ملی می‌تواند جایگاه خود را به خوبی در بین نظامیان پیدا کند، گفت:  ستادکل، ستاد ارتش و ستاد سپاه جزیره‌های جدا از هم نیستند و منسجم هستند و باید در یک صف و در سطوح‌های مورد نظر حرکت کنند تا به هدف نهایی برسیم.

سرلشگر باقری رئیس ستاد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه توصیه اسلام به دانش، دانایی، دانشجویی و حرکت در این مسیر زیربنایی است، گفت: رهبری در سال‌های اخیر این موضوع را به خوبی تبیین فرمودند و در این راستا مراکز دانشگاهی و دانشگاه دفاع ملی جزو اساسی‌ترین مکان‌هایی است که این مسئولیت خطیر را برعهده دارند.

وی افزود: قرار است در دانشگاه دفاع تولید علم و انتشار آن با کمیت محدود اما با کیفیت بالا صورت گیرد و در این دانشگاه باید روش مسئله‌یابی، روش حل مسئله و ریشه‌یابی آن مورد توجه قرار گیرد؛ سطح این دانشگاه این نیست که دانشجویان به این دانشگاه بیایند و نظریه‌ها و تئوری‌ها را آموزش ببینند و اساتید آن را تدریس کنند؛ بلکه آنها باید خوب یاد بگیرند که چگونه تحقیق و پژوهش کنند و راه حل بیابند.

رئیس ستاد نیروهای مسلح اضافه کرد: اگر احساس کردیم که در حال جهاد در راه خدا هستیم، این موضوع ارزش الهی پیدا می‌کند در این شرایط دیگر پیگیر انگیزه‌های مادی ضعیف مانند مدرک‌گرایی و پست و مقام نخواهیم بود و تمامی اینها بی‌ارزش می‌شود و دیگر معنایی ندارد.

سرلشگر باقری بیان کرد: در مقابل دانشگاه تهران شاهد هستیم که متاسفانه رساله دکتری ظرف شش ماه به فرد داده می‌شود و امیدوارم که در این دانشگاه، دانشجویان به دنبال این نباشند که از این طریق رساله و مدرک بگیرند.

وی با تاکید بر ارتباط بین مرکز آموزشی (دانشگاه دفاع ملی) و در سطوح کل نیروهای مسلح گفت: این ارتباط باید بیش از اینها برقرار شود. ما از دوستان در دانشگاه طلب طرح خواهیم کرد تا بتوانند در سطوح راهبردی اجرایی نیروهای مسلح نقش ایفا کنند که در این مسیر به شورای مشترکی نیاز داریم که در یک سو ستاد سپاه و نیروهای مسلح باشند و از طرفی دیگر مدیران و معاونان دانشگاه قرار گیرند.

رئیس ستاد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه به هیچ وجه رشد کمی در تعداد دانشجو رشته و گرایش در این دانشگاه هدف ما نیست افزود: امسال ۶۹ دانشجو توانستند به این دانشگاه وارد شوند اما باید دید که آیا این تعداد مناسب است یا خیر. در بسیاری از مسائلی که در دانشگاه تدریس می‌شود شاهد کمبود متون نظری هستیم که در این مسیر پژوهش باید مکمل آن باشد.

سرلشگر باقری با بیان این مطلب که روش حل مسئله مهم‌ترین موضوعی است که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه باید آموزش ببینند بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی با تهدیدات و مسائل بیشماری مواجه است و این دانشگاه باید به فکر راه‌حل‌های جدید باشند و به بهترین راهکارها برسند.

وی ادامه داد: این دانشگاه تمام معیارهای استاندارد دانشگاه‌های علمی را داراست و باید نماد نظم و انضباط و حرکت براساس آیین‌نامه‌ها و مقررات باشد. از سوی دیگر نیز نظم ظاهری هم مدنظر باید باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ضمن تاکید بر اینکه با انجام کارهای تکراری در این دانشگاه باید مقابله شود، گفت: در  پژوهش‌ها و رساله‌ها باید مراقبت صورت گیرد که کار انجام شده ، تکراری نباشد.

در حاشیه این مراسم به تعدادی از دانش‌آموختگان دانشگاه عالی دفاع ملی دانشنامه اهدا شد.

 

کد خبر : ۴۱۳۶۳۲