خبرگزاری کار ایران

درپی تذکر فرهنگی صورت گرفت؛

خروج سه دستورکار از برنامه کاری پارلمان / وقفه چند دقیقه‌ای در کار مجلس

نماینده اصولگرای مجلس در تذکری آیین نامه‌ای خواستار خروج سه دستور کار از برنامه کاری امروز صحن علنی به دلیل پشت سر نگذاشتن مهلت ۱۰ روزه برای ارائه پیشنهادات نمایندگان شد که لاریجانی نیز با این درخواست موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین نامه‌ای گفت: ماده ۱۴۸ آیین‌نامه داخلی صراحتاً ذکر کرده که کمیسیون‌های فرعی پس از گزارش کمیسیون اصلی می‌توانند ظرف مدت ۱۰ روز پیشنهادهای خود را به هیات رایسه مجلس ارائه کنند اما سه دستور کار مطرح شده امروز صحن علنی ۱۰ روز مهلت قانونی را پشت سر نگذاشتند.

نماینده اصولگرای مردم تبریز در مجلس با اشاره به سه دستور کار که این مهلت قانونی را پشت سر نگذاشتند، خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس درمورد طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، گزارش کمیسیون فرهنگی در مورد لایحه اساسنامه سازمان فرهنگی هنری فارسی زبانان (ایتا) با توجه به اینکه مدت قانونی را سپری نکرده است، نمی تواند در دستور روز قرار بگیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرصت ۱۰ روزه نمایندگان برای ارائه پیشنهادات در خصوص این سه گزارش باقی مانده است و نمایندگان نیز در خصوص این سه گزارش پیشنهاد دارند خواهشمندم مرّ صریح قانون رعایت شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: ایراد شما وارد بوده و باید ۱۰ روز فرصت داده شود اما از آنجا که دستور کار کافی وجود نداشت و فکر می‌کردیم که مطالب قبلاً توسط نمایندگان بررسی شده و پیشنهادات خود را در خصوص این موضوعات دادند، این گزارش‌ها مطرح شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر نمایندگان واقعاً نظرات و پیشنهاداتی درخصوص این گزارش‌ها دارند می‌توان صبر کرد اگر پیشنهاداتی در این خصوص مطرح بوده این دستورکارها قابل طرح نیست تا مهلت ۱۰ روزه آن طی شود.

به گزارش ایلنا، در ادامه تعدادی از نمایندگان با بیان این‌که هنوز فرصت نکرده‌اند پیشنهادهای خود را ارائه کنند، خواستار خروج این سه دستورکار از برنامه امروز مجلس شدند که درنهایت لاریجانی با درخواست نمایندگان موافقت کرد که این مسئله منجر به منجر به وقفه‌ای چند دقیقه‌ای در ادامه کار امروز مجلس شد.

کد خبر : ۴۱۳۶۳۱