خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش؛

رییس جمهور کشورمان وارد تهران شد

رییس جمهور کشورمان که برای حضور در هفتادویکمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته بود، به تهران بازگشت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این سفر ضمن سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با تعدادی از مقام‌های کشورهای مختلف دیدار و گفت‌وگو کرد.

روحانی در این سفر با نخست‌وزیر ایتالیا، رییس‌جمهور ترکیه، نخست‌وزیر بریتانیا، رییس‌جمهور فرانسه، رییس‌جمهور سوییس، رییس‌جمهور اسلوونی، نخست‌وزیر نروژ، نخست‌وزیر سوئد، رییس‌جمهور بلغارستان، نخست‌وزیر عراق، نخست‌وزیر پاکستان، نخست‌وزیر ژاپن، نخست‌وزیر یونان و دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و درباره مسائل مهم دوجانبه و منطقه‌‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

دیدار نخبگان و اندیشمندان آمریکایی از دیگر بخش‌های سفر روحانی به نیویورک بود که رییس جمهور در این دیدار نخبگان و اندیشمندان جهانی را به تلاش و فعالیت برای قانع کردن سیاستمداران و روسای برخی دولت‌ها نسبت به خطر تروریسم فرا خواند.

روحانی همچنین با رهبران مسلمان جامعه آمریکا دیدار کرد که در این دیدار تاکید کرد: دین مبین اسلام و مسلمانان در طول قرن‌های گذشته با مشکلات فراوانی روبه‌رو بودند اما در همه مقاطع تاریخی، مصلحین و متفکرین دنیای اسلام و مجاهدین واقعی توانستند از دین و فرهنگ اسلام به خوبی صیانت کنند.

سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل رویکرد اصولی ایران را مشارکت سازنده با همسایگان برای تحقق نظم پایدار مبتنی بر امنیت جمعی و حمایت از توسعه کشورهای منطقه و ایجاد پیوندهای متقابل اقتصادی توصیف کرد و گفت: هرگونه بدعهدی در اجرای برجام، به بی‌اعتباری بیشتر ایالات متحده در سطح جهان می‌انجامد.

کد خبر : ۴۱۳۱۱۵