خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

دفاع مقدس طلوع اعتقادهای دینی ما بود/ غدیر به‌عنوان فرهنگ عزت‌ساز به مردم ارائه شود

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: غدیر باید به عنوان باور دینی و فرهنگ عزت‌ساز به مردم تزریق شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه عمل بد، دامان خود انسان را می‌گیرد، گفت: باید مراقب کلام و رفتار و اظهارات سیاسی و نیات خود باشیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه تقوا دژ و لباس آبروست، تاکید کرد: همگی باید پاک زندگی کنیم تا آبرومند بمانیم.

او با تبریک عید غدیر به عنوان عید اکبر گفت: از همه مردم در سراسر کشور و خارج کشور تشکر می‌کنم که روز غدیر را گرامی داشتند و خوشحالیم که مردم ما امسال در ارائه این موضوع به عنوان تنها طرح نجات‌بخش بشر بیشتر تلاش کردند. بنیاد بین‌المللی غدیر هم در شهرهای مختلف مثل قم و تهران کارگاه‌های معرفت‌افزایی برای معرفی دقیق غدیر برپا کردند و در پاسخگویی به شبهه‌های رایج تلاش بسیاری کردند. البته مسئولان دولتی قول دادند این موضوع در ادارات مختلف برپا شود.

در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در صفوف نمازگزاران، خطاب به او یادآور شد: هنر شما این است که در این دوران وزارت، بچه‌های مردم را مسجدی کنید. اگر غیر از این باشد، کار چندانی صورت نگرفته، بنابر این غدیر باید همچون یک فرهنگ عزت‌ساز به آحاد مردم تزریق شود.

او همچنین با اشاره به فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: مقابله در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس، مقابله فکری و اعتقادی بود و مقابله نظامی بخش کوچکی بود که در حکم جهاد اصغر بود.

او تصریح کرد: صحنه هشت سال دفاع مقدس ما طلوع اعتقادهای دینی ما بود و ثابت شد که می‌شود پنجه در پنجه شوروی، آمریکا، فرانسه، انگلستان و آلمان انداخت.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به فرموده حضرت امام مبنی بر این‌که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند»، بر اهمیت انگاره‌های اخلاقی و باورهای دینی در جبهه‌های جنگ تاکید کرد و گفت: مهمترین دستاورد و پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس، پیروزی مکتب و پیروزی معنوی بود.

او گفت: ملت ایران نشان داده‌اند که تجاوزکار نیستند و لنگر ثبات و آرامش هستند و امروز نیز همین وضع در منطقه حکمفرما است و دشمان باید بدانند که اگر بخواهند تجاوز کنند، نیروهای ما دست برتر و قدرتی بالاتر دارند و هر اقدامی از آن‌ها سر بزنند، نیروهای نظامی ما متجاوزان را پشیمان خواهند کرد.

حجت الاسلام صدیقی همچنین ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن مهرماه و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، گفت: توقع این است که بازی‌های سیاسی و جناحی را به مدارس و دانشگاه‌ها نکشاییم.

او گفت: مدارس و دانشگاه‌های ما باید سیاسی باشند اما سیاست علوی. آن‌ها باید دشمنان ما را بشناسند و درحالی که قرآن کریم، شیطان را برجسته کرده، باید دشمن‌شناسی را در مدارس ترویج کنیم و مسئله ولایت را تشریح کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران پیشنهاد کرد که اتاق‌های فکر برای بازگوکردن مسائل ارزشی در مدارس و دانشگاه‌ها تشکیل شود و زمینه‌های لازم برای معرفی مسائل ارزشی به جوانان فراهم شود.

صدیقی با اشاره به حملات اخیر به سوریه، نسبت به لزوم بیداری و هوشیاری امت اسلامی، جهت مبارزه با دشمنان اسلام و تروریست‌های واقعی هشدار داد.

کد خبر : ۴۱۳۰۹۵