خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در تشریح سفر رئیس‌جمهور به نیویورک:

تثبیت فضای مثبت نسبت به آینده همکاری‌های اقتصادی با ایران موضوع دیدارهای روحانی در نیویورک است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور برنامه‌های سفر رییس‌جمهور به ونزوئلا، کوبا و نیویورک را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: رئیس‌جمهور و هیئت همراه با راهبرد تعامل سازنده و دیپلماسی فعال بر همکاری بیشتر با کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها تأکید کردند. 

وی گفت: در دیدار مقامات کشورهای عضو غیرمتعهد با رئیس‌جمهور، آن‌ها تمایل داشتند که مسائل منطقه را از زبان رئیس‌جمهور کشورمان جویا شوند. 

وی با بیان این‌که «24 دیدار دوجانبه با مقامات کشورهای مختلف در نیویورک برای رئیس‌جمهور کشورمان پیش‌بینی شده که تعدادی از آن‌ها انجام شده است»، گفت: تبیین فرصت‌های پیش آمده پس از برجام و ابراز علاقه کشورهای مختلف برای افزایش سطح همکاری‌ها، مبارزه با تروریسم با توجه به نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران و تذکر درباره پایبندی طرف‌های مقابل برجام به ویژه آمریکا به تعهدات خود، موضوعات مطرح شده در دیدارهای رئیس جمهور با مقامات دیگر کشورها بوده است. 

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: آن‌چه که ما درباره برجام پیگیری می‌کنیم، تثبیت فضای مثبت نسبت به آینده همکاری‌های اقتصادی با ایران، استفاده تولید کنندگان داخلی از فضای مناسب پس از برجام و تذکر به طرف مقابل به ویژه آمریکا درباره تعلل و کندی‌های این کشور درباره تعهدات پس از برجام است.

کد خبر : ۴۱۲۹۲۷