خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار تهران به ایلنا خبر داد؛

آموزش ۱۰۰ هزار نیرو برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در پایتخت

معاون سیاسی استاندار تهران تاکید کرد: آموزش بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سطح استان تهران برای برگزاری انتخابات را پیش‌بینی می‌کنیم.

سید شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در مورد تاریخ ورود وزارت کشور به مباحث مربوط به انتخابات سال آینده عنوان کرد: انتخابات مقدمات فراوانی دارد، آموزش بیش از ۱۰۰ هزار نفر در سطح استان تهران برای برگزاری انتخابات را پیش‌بینی می‌کنیم. این لازمه‌اش این است که از زمان‌بندی که در کارهای مربوط به انتخابات اعلام می‌شود، زودتر کارهای خود را آغاز کنیم و آمادگی لازم را داشته باشیم. البته غالب نیروهای ما در انتخابات گذشته آموزش لازم را دیدند، ولی این احتمال که این بار انتخابات بتواند ماشینی باشد، وجود دارد.

او افزود: در این‌صورت خیلی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اجرایی برطرف می‌شود اگر هم این فرض ممکن باشد، باید آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک را هم داشته باشیم. اگر قرار باشد تمام مراحل انتخابات ماشینی باشد، طبیعتا نیروها باید آموزش‌های ویژه‌ای را ببینند. این مراحل نیاز به زمان دارد و ما از اوایل مهرماه کار خود را برای سازماندهی کار اجرای انتخابات در سطح استان تهران در جلسات مختلف آغاز خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار تهران یادآور شد: در انتخابات گذشته هم ما جلسات آسیب‌شناسی انتخابات‌های دوره‌های قبل را برگزار کردیم. این به ما کمک می‌کند که نقاط ضعف خود در انتخابات گذشته را پوشش دهیم. برنامه‌ زمان‌بندی رسمی از دی‌ماه آغاز می‌شود. ساختار و مقدمات انتخابات مستلزم صرف زمان قابل توجهی است.

کد خبر : ۴۱۲۳۷۰