خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در دیدار رییس مجلس الجزایر:

کشورهای اسلامی و انقلابی نقش مهمی در حفظ و تقویت امنیت و ثبات در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه برعهده دارند

رییس جمهور با اشاره به ضرورت حفظ و تقویت امنیت و ثبات در منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه، تاکید کرد: کشورهای اسلامی و انقلابی بویژه ایران و الجزایر در شرایط کنونی وظیفه سنگینی برای بازگشت اخوت و برادری و تامین امنیت برای مسلمانان برعهده دارند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی روز یکشنبه در حاشیه نشست سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در جزیره مارگاریتا ونزوئلا  در دیدار عبدالقادر بن صالح رییس مجلس الجزایر، با تجلیل از روحیه استقلال طلبی و مقاومت ملت الجزایر گفت: انقلاب الجزایر و انقلاب اسلامی در ایران به عنوان دو انقلاب بزرگ و تاثیر گذار در منطقه، از ویژگی مردمی و اسلامی برخوردار بودند و مردم الجزایر در برابر استعمار و سلطه بیگانگان و ملت ایران هم در برابر استبداد داخلی و استعمار خارجی به مبارزه برخاستند و پیروز شدند.

رییس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های گسترده ایران و الجزایر برای توسعه روابط اظهارداشت: باید با بهره گیری از این ظرفیت‌ها، سطح همکاری‌های اقتصادی و سیاسی را ارتقاء داده و همچنین از این توانمندی‌ها در عرصه تقویت ثبات منطقه‌ای بهره گرفت.

روحانی تقویت همکاری‌های بانکی، صنعتی، علمی و توریسم و همچنین افزایش ارتباط بخش های خصوصی دو کشور را در شرایط پسابرجام ضروری دانست و افزود: روابط دو کشور باید در همه زمینه ها گسترش و تعمیق یابد و پارلمانها می توانند در این عرصه نقش مهمی ایفا کنند.

رییس‌ جمهور در ادامه تلاش برای موفقیت اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر را مورد اشاره قرار داده و با تاکید بر لزوم ایجاد ثبات در بازار نفت و قیمت و یهم تولید عادلانه برای آن، گفت: امیدوارم با همکاری و تعامل نزدیک ، گام‌های مؤثری در این راستا در جهت تامین منافع جمعی برداشته شود.

عبدالقادر بن صالح رییس مجلس الجزایر نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه کشورش مصمم به گسترش سطح روابط خود با ایران اسلامی است ، گفت: تقویت و گسترش این روابط ، خواست دو ملت بزرگ ایران و الجزایر است.

رییس مجلس الجزایر با اشاره به ناامنی در شمال آفریقا و خاورمیانه گفت: مشکلات منطقه ای باید توسط کشورهای همان منطقه و بدون دخالت بیگانگان حل و فصل شود.

وی  به اجلاس کشورهای تولید کننده نفت در الجزایر اشاره کرد و اظهارداشت: ایران می تواند در این اجلاس نقش بسیار موثری در توازن بازار نفت ایفا کند.

کد خبر : ۴۱۲۰۶۳