خبرگزاری کار ایران

صادقی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

حفظ انسجام اصلاح‌طلبان در قالب شورایعالی سیاست‌گذاری/ انتخاب مسئولان کمیته‌های انجمن مدرسین

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اعلام خبر انتخاب مسئولان کمیته‌های چهارگانه این کمیته و برگزاری مجمع عمومی سراسری در سی‌امین سالگرد این انجمن، بر حفظ انسجام میان اصلاح‌طلبان تاکید کرد و هرگونه فعالیت خارج از شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را جریان‌سازی رسانه‌های خاص دانست.

محمود صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، اعلام کرد: جلسه روز گذشته انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نخستن جلسه رسمی این انجمن پس از انتخاب دبیرکل و اعضای شورای مرکزی جدید بود که به منظور انتخاب مسئولان کمیته‌های چهارگانه برگزار شد.

انتخاب مسئولان کمیته‌های چهارگانه انجمن مدرسین: رهامی، حاضری، حبیبی و افتخاری

او گفت: بنابر اساسنامه انجمن مدرسین دانشگاه‌ها، این انجمن از چهار کمیته تشکیل شده که ابتدا شورای مرکزی، چهار نفر را به‌عنوان مسئولان کمیته‌ها انتخاب می‌کند و در ادامه هر یک از مسئولان این کمیته‌ها را با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی و همچنین برخی از اعضای انجمن که در شورای مرکزی حضور ندارند، تشکیل می‌دهد.

دبیرکل انجمن مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به انتخاب مسئولان این کمیته‌های چهارگانه، اعلام کرد: مسئولیت کمیته تشکیلات و پذیرش که پیش از این برعهده حجت‌الاسلام محسن رهامی بود، بار دیگر به ایشان سپرده شد و قرار است، با حضور برخی دیگر از دوستان زیرنظر دکتر رهامی، این کمیته فعال‌تر از گذشته عمل کند و زمینه‌های لازم برای توسعه تشکیلات در سطح استان‌ها و پذیرش اعضای جدید را فراهم کنند.

صادقی ادامه داد: همچنین علی‌محمد حاضری به‌عنوان مسئول کمیته سیاسی و اجتماعی، نجفقلی حبیبی به‌عنوان مسئول کمیته علمی و فرهنگی و رکن‌الدین افتخاری نیز به‌عنوان مسئول پشتیبانی و مالی انتخاب شدند و اعضای هر یک از این کمیته‌های چهارگانه نیز با نظر مسئولان مشخص شد.

برگزاری مجمع عمومی سراسری در سی‌امین سالگرد انجمن اسلامی مدرسین

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بخشی از برنامه‌های آینده انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، یادآور شد: قرار است کمیته‌های چهارگانه نسبت به تهیه و تدوین برنامه دوساله خود اقدام کنند و در نشست بعدی شورای مرکزی انجمن، این برنامه‌ها را ارائه کنند.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به برگزاری نخستین جلسه هیات موسس انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در آذرماه سال ۶۵ و برگزاری نخستین مجمع عمومی این انجمن در اسفند ۶۵، امسال سی‌امین سالگرد تاسیس انجمن خواهد بود که به این بهانه قصد داریم بهمن‌ماه امسال مجمع عمومی سراسری انجمن مدرسین را برگزار کنیم.

او با بیان این‌که دبیر برگزاری مجمع بنابر اساسنامه دبیرکل انجمن خواهد بود، اعلام کرد: مدیریت اجرایی این مجمع عمومی در جلسه روز گذشته برعهده ابراهیم شیخ قرار گرفت که قرار است با همکاری با یکدیگر این مجمع را برگزار کنیم.

انتخاب رهامی به عنوان رییس کمیته احزاب اصلاح‌طلب صحت ندارد

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین در پاسخ به حواشی ایجاد شده درخصوص تشکیل کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب در برخی رسانه‌ها، تصریح کرد: در نشست روز گذشته، این مسئله بار دیگر مطرح شد و آقای حاضری این خبر را اعلام کردند که شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و همچنین شورای هماهنگی جبهه اصلاحات جلسه‌ای برگزار نکرده و اخباری که در خصوص فعالیت شورای هماهنگی احزاب اصلاح‌طلب یا کمیته احزاب اصلاح‌طلب منشتر شده، صحت ندارد و به نظر می‌رسد، اساساً جلسه‌ای در این رابطه نیز تشکیل نشده است.

او ضمن تکذیب اخبار منتشرشده درخصوص انتخاب محسن رهامی به‌عنوان رییس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب، یادآور شد: بنابر پیگیری‌هایی که به عمل آوردیم، متوجه شدیم اخبار منتشر شده در این رابطه، بیشتر جریان‌سازی است که توسط افراد خاص پیگیری می‌شود.

صادقی تصریح کرد: انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هیچ‌گونه فعالیت مشخصی در راستای حضور در انتخابات نداشته و جدا از تشکیلات شورای هماهنگی و شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هیچ اقدامی انجام نخواهد داد و قصد دارد در چارچوب شورای‌عالی سیاست‌گذاری و در کنار دیگر اصلاح‌طلبان فعالیت‌های خود را پیش ببرد.

حفظ انسجام اصلاح‌طلبان و حرکت متحد در قالب شورای‌عالی سیاست‌گذاری

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها هشدار داد: نکته حائز اهمیتی که در جلسه روز گذشته نیز مورد تاکید قرار گرفت، دقت‌نظر و حساسیت بالای تمامی دوستان بر حفظ انسجام بین مجموعه اصلاح‌طلبان است و انجمن اسلامی مدرسین مراقب است که در دام هیچ حرکتی که کوچکترین آسیبی به اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان وارد کند، نیافتد و تاکید بسیاری بر این مسئله شد که انجمن همسو و هماهنگ با مجموعه اصلاح‌طلبان فعالیت کند و نسبت به حرکت‌هایی که می‌تواند به این انسجام لطمه وارد کند، هشیار باشند.

صادقی در پایان تصریح کرد: حرکت در قالب شورای‌عالی سیاست‌گذاری تجربه مثبتی بود که در انتخابات اخیر مجلس حاصل شد و همچنان تاکید داریم در همین قالب فعالیت کنیم و البته قرار است، به‌منظور تکمیل اعضای این شورای‌عالی نوعی بازنگری در این شورا انجام شود.

کد خبر : ۴۱۱۸۴۱