خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار رییس جمهور بولیوی:

اتحاد کشورهای مستقل برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری است

رییس جمهوری اتحاد کشورهای مستقل را برای دستیابی به اهداف مشترک ضروری برشمرد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از توسعه روابط با کشورهای آمریکای لاتین و بویژه بولیوی در همه عرصه ها استقبال می کند و این کشورها می توانند روی دوستی و همکاری ایران حساب کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر شنبه به وقت محلی و در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در مارگاریتا ونزوئلا، در دیدار «اوو مورالس» رییس جمهوری بولیوی گفت: برای توسعه و تقویت همه جانبه همکاری های تهران و بولیوی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تقویت این روابط در راستای علاقه و منافع دو ملت است.

رییس جمهوری با تاکید بر آمادگی ایران اسلامی برای کمک به پیشبرد طرحهای توسعه ای در بولیوی، گفت: علاوه بر بخش های دولتی، بخش های خصوصی دو کشور باید برای سرمایه گذاری و همکاری مشترک تشویق شوند و تقویت همکاری های بانکی می تواند تحرکی در این روند ایجاد کند.

رییس جمهوری بولیوی نیز در این دیدار با ابراز رضایت و تمجید از عملکرد مجریان ایرانی طرح های اقتصادی در کشورش تصریح کرد: ما با توجه به اجرای موفق این طرحهای اقتصادی، خواهان حضور و مشارکت بیشتر شرکتهای ایرانی در پیشبرد طرحهای اقتصادی و عمرانی بولیوی هستیم.

«اوو مورالس» همچنین از روحانی برای شرکت در اجلاس آتی سران کشورهای عضو اوپک گازی که قرار است در ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ در کشورش برگزار شود، دعوت کرد.

دو طرف همچنین در این دیدار بر تلاش مشترک در جهت ثبات بازار نفت، قیمت عادلانه و سهم منصفانه؛ از جمله در اجلاس آتی تولید کنندگان نفت در الجزایر تاکید کردند.

کد خبر : ۴۱۱۷۱۸