خبرگزاری کار ایران

واکنش ایران به ادعای عربستان مبنی بر ارسال سلاح به یمن

نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد مندرجات نامه عربستان سعودی خطاب به شورای امنیت و ادعای ارسال سلاح به یمن و نقض قطعنامه ٢٢١٦ را بی‌پایه و غیرمستند توصیف و آن را رد کرد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه مطبوعاتی نمایندگی کشورمان آمده است: در نامه عربستان سعودی به ادعاهای بی‌اساسی اشاره شده که تاکنون هیچ مرجع بی‌طرفی نتوانسته این ادعاها را اثبات کند؛ این در حالی است که عربستان سعودی بیش از یک سال و نیم است که در یک جنگ گسترده، نابرابر و بی‌منطق علیه مردم یمن درگیر بوده و جنایات غیر قابل انکاری علیه غیر نظامیان، کودکان و زنان بی‌دفاع مرتکب می ‌شود و ضمن انهدام زیرساخت‌های این کشور هیچ ابایی از حمله به بیمارستان‌ها و مدارس نداشته و ندارد. این کشور  در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض قطعنامه‌های بین‌المللی می‌کند که بر پایه گزارش‌های مستند در موارد متعدد قوانین بین ‌المللی و حقوق غیر نظامیان را نقض کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: جای تعجب است در  زمانی که عربستان در جنگ با یمن ده‌ها میلیارد دلار سلاح برای به‌کارگیری علیه مردم یمن خریداری و مورد استفاده قرار می‌دهد، به شورای امنیت در باره کاربرد سلاح در یمن شکایت می‌کند!

در این بیانیه همچنین تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به راهکار نظامی در یمن نداشته و همواره خواستار پایان منازعه و اختلافات از طریق گفت‌وگو و رجوع به ساز و کارهای قانونی و مسالمت جویانه می‌باشد.

کد خبر : ۴۱۱۶۵۸